خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود اعلام کرد:

تولید 13 هزار تن شیر در دامداری‌های میاندورود

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۷۶۷

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: از ابتدای امسال تاکنون 13 هزار تن شیرخام در واحدهای دامداری این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سید شبر موسوی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 13 هزار تن شیرخام در واحدهای دامداری شهرستان میاندورود تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با بیان اینکه 6 مرکز جمع‌آوری شیر در این شهرستان فعالیت دارد، ادامه داد: روزانه حدود 49 تن شیر از واحدهای دامداری این شهرستان تولید می‌ شود.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای 389 واحد دامداری صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی با ظرفیت 140 هزار واحد دامی است، افزود: سالانه 18 هزار تن شیر در این شهرستان تولید شیر می شود که پنج هزار و 700 تن آن در شهرستان مصرف و مابقی به سایر شهرستان ها و استان ها دیگر ارسال می شود.

موسوی تصریح کرد: 78 درصد تولیدات شیر این شهرستان در واحد‌های صنعتی تولید می‌شود که سبب بهداشت بیشتر، کاهش بار میکروبی و بازارپسندی آن شده است.

مدیر جهاد‌ کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه دامداری از فعالیت های غالب بخش کشاورزی این شهرستان است، گفت: اقتصاد بسیاری از ساکنین روستاهای بالادست بر پایه دامداری است و با این کار، سود بیشتری عاید کشاورزان شده و از مهاجرت آنان به سمت شهرها و ایجاد اشتغال‌ کاذب جلوگیری می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز