خبرگزاری کار ایران

دبیر چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس مازندران:

جشنواره ققنوس فرصت مناسب برای ترویج هنر اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۷۷۸

دبیر چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس مازندران گفت: جشنواره ققنوس فرصت مناسب برای ترویج و بسط هنر اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،مهدی فلاح بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران به چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس اشاره کرد و این جشنواره را میدانی برای بروز استعدادها دانست و اظهار کرد:به فرموده مقام معظم رهبری، هنر رساترین زبان برای انتقال ایده های شریف است،از اینرو یکی از اقدامات این است که هنر اسلامی را ترویج و بسط دهیم.

وی افزود: ققنوس میدانی برای بروز استعدادها است بنابراین در جشنواره ققنوس توسط داوران، بهترین ها از بین شرکت کنندگان انتخاب و معرفی می شوند.

دبیر چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس مازندران با بیان اینکه نگاه ما به عنوان بسیج دانشجویی این است که هنر برای انتقال ایدئولوژی تاثیرگذار خواهد بود گفت: برای چهارمین دوره جشنواره ققنوس، فعالیت ها از سال قبل آغاز شده است و پیش بینی می شود 1000 اثر به جشنواره ارسال شود.

وی یادآور شد: سال گذشته حدود 400 اثر به سومین دوره جشنواره ارسال شده بود امسال نیز فرصت ارسال اثر برای جشنواره تا 10 اسفندماه خواهد بود.

فلاح از پوشش 122حوزه، پایگاه و دانشگاه استان برای ارسال آثار جشنواره ققنوس خبر داد و افزود: فراخوان جشنواره منتشر شده و علاقمندان می توانند آثار خود را ارسال کنند.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه جشنواره ققنوس در سال جاری کاملا هنری و خارج از فضای دانشجویی خواهد بود،تصریح کرد: از 10 تا 15 اسفندماه سال جاری دسته بندی آثار و از 15  اسفندماه تا 15 فروردین ماه داوری آثار انجام می شود.

فلاح افزود: این جشنواره در 10 بخش در استان برگزار می شود وبخش آوایی شامل محورها دکلمه، نمایشنامه خوانی، دوبله فیلم، مجری گری با موضوعات نقش زن در واقعه کربلا، محور مقاومت و آسیب ها و پدیده های اجتماعی است.

وی پژوهش های هنری را از دیگر بخش های جشنواره عنوان کرد و گفت : تاریخ هنر انقلاب اسلامی، نظریات شهید آوینی در هنر و مفهوم و نظریات هنری در تفکر دینی، تجربیات و سبک های نوین هنری در چارچوب انقلاب اسلامی از جمله موضوعات است.

فلاح فیلم کوتاه، نمایشنامه، استندآپ کمدی را از دیگر بخش های جشنواره اعلام کرد و ادامه داد: اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی، تناقضات سبک زندگی مدرن، اسلامی شدن دانشگاه ها، عدالت اجتماعی و ما از مریخ نیستیم موضوعات این بخش است.

دبیر چهارمین جشنواره هنری ققنوس دانشجویی مازندران،بخش خوشنویسی را از دیگر بخش ها بیان کرد و افزود: در بخش موسیقی، مقام های سنتی، مقامی و تلفیقی، آوازهای موسیقی مازندران، عشق متعالی و ائمه اطها از جمله موضوعات است.

وی ، بخش مداحی را شامل موضوعات مدافعان حرم، اعیاد و میلاد اهل بیت و بخش ادبیات شامل محور شعر کلاسیک، نو و کوتاه با موضوعات آسیب های اجتماعی، طنز انتقادی و تحریم های آمریکا برگزار می شود.

در ادامه این نشست از پوستر چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس مازندران توسط سید ابوالقاسم لطیفی فرزند شهید بزرگوار لطیفی رونمایی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز