خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران:

مأموریت مهم آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی توانمند است

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۲۴۷

معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت:مأموریت مهم آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی توانمند است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،مراسم تجلیل از نخبگان دانش‌آموز اعم از برگزیدگان کنکور سراسری 97، مدال آوران المپیادهای کشوری و جهانی و دانش‌آموزان حافظ قرآن با مشارکت بنیاد ملی نخبگان، استانداری مازندران، آموزش و پرورش استان و در میان حضور گرم مدیران کل، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان برگزار شد.

اسفندیار نظری در این مراسم ضمن قدردانی از ریاست بنیاد نخبگان استان و سایر مدیرانی که در برگزاری این مراسم مشارکت کردند گفت: امیدوارم سال آتی برگزیدگان مسابقات ملی مهارت نیز در مراسمی مشابه، مورد تجلیل قرار گیرند چون امسال رتبه برتر مسابقات ملی مهارت به دانش‌آموز بهشهری رسید که قرار است به مسابقات جهانی در کازان روسیه اعزام شود.

معاون آموزش و پرورش استان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های آموزش و پرورش، تقویت سرمایه اجتماعی از طریق تربیت نیروی انسانی توانمند و دارای عقلانیت و تدبیر است به عبارت دیگر تبدیل انسان‌های خام و البته مستعدّ به انسان‌های سالم، خلّاق بالنده و متعادل است.

وی همچنین افزود: استان مازندران با همت معلمان عزیز در سال گذشته بعد از یزد و سمنان با اختلاف ناچیز، رتبه سوم کنکو سراسری را به خود اختصاص داد به این ترتیب که 40 هزار و پنجاه و هفت نفر شرکت کننده داشت که 19 هزار و چهارصد و سی و دو تن قبول شدند ضمن اینکه رتبه زیر ده ما سه تن بودند آقای شاطری رتبه اول ریاضی، فتحی رتبه دهم انسانی و سرکارخانم یگانگی که برای نخستین بار  در مازندران رتبه هشتم هنر را به خود اختصاص دادند.

نظری به دیگر دستاوردهای علمی دانش‌آموزان مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران در کنکور سراسری ریاضی رتبه سوم کشور را در درست دارد، در علوم تجربی رتبه دوم و در علوم انسانی سوم و در هنر رتبه پنجم را دارد ضمن اینکه رتبه سوم زبان خارجه را دارد و در مجموع نیز رتبه سوم کشوری در کنکور را دارد.

معاون آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت: درمجموع در سال کنکور 97 ، سه نفر از دانش‌آموزان استان رتبه زیر ده گرفتند، 45 تن زیر صد و 247 نفر رتبه زیر هزار داشتند.

وی در ادامه افزود: سال گذشته 10 هزار و یکصد و پنجاه و نه نفر از دانش‌آموزان مازندران در المپیاد علمی شرکت کردند که 494 تن به مرحله دوم راه یافتند و از این تعداد 16 تن به مرحله کشوری رفتند و در نهایت یک طلا، 6 نقره، 8 برنز و یک دیپلم افتخار حاصل تلاش دانش‌آموزان عزیز ما بود.

نظری در خصوص دیگر دستاوردهای نخبگان دانش‌آموز استان گفت: در المپیاد ریاضی که در رومانی برگزار شد سه تن از تیم شش نفره المپیاد جمهوری اسلامی ایران از دانش‌آموزان مازندرانی بودند که شریفی، موفق به کسب مدال طلا شد، رمضانپور مدال نقره و شیرمحله نیز دیپلم افتخار را برای کشور عزیز ما هدیه آوردند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران به المپیاد نانو اشاره کرد و گفت: امسال رتبه سوم کشوری را کسب کردیم درحالیکه در سال قبل رتبه دوم را در اختیار داشتیم و باور من این است که کمبود اعتبار در  این بخش باید جبران شود و من در همین مجال از حناب غلامی و قاسم پیشه استدعا دارم در این بخش به ما کمک کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز