خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد نخبگان مازندران عنوان کرد:

نخبه شناسی وظیفه ماست و نخبه گماری تکلیف مدیران

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۲۴۶

رئیس بنیاد نخبگان مازندران گفت: نخبه شناسی تکلیف ماست و نخبه گماری تکلیف مدیران و براین اساس از مدیران می‌خواهم مسیر استفاده از دانش و تخصص این نخبگان را فراهم سازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،مراسم تجلیل از نخبگان دانش‌آموز اعم از برگزیدگان کنکور سراسری 97، مدال آوران المپیادهای کشوری و جهانی و دانش‌آموزان حافظ قرآن با مشارکت بنیاد ملی نخبگان، استانداری مازندران، آموزش و پرورش استان و در میان حضور گرم مدیران کل، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان برگزار شد.

محسن جهانشاهی در این مراسم خطاب به مدیران و مسئولان ارشد استان گفت: «نخبه شناسی» تکلیف ماست و «نخبه گماری» تکلیف مدیران و براین اساس از مدیران می‌خواهم مسیر استفاده از دانش و تخصص این نخبگان را فراهم سازند.

رییس بنیاد نخبگان مازندران به مهاجرت نخبگان از استان به پایتخت و سایر نقاط کشور اشاره کرد و گفت: مازندران در صدر استان‌های تولید نخبه است لذا ما وظیفه داریم زیرساخت‌هایی فراهم کنیم تا این نخبگان در استان بمانند ضمن اینکه اگر دوست داشتند به تهران و یا استان دیگری بروند، ما نمی‌توانیم جلوی آنان را بگیریم اما از آنان می‌خواهیم هرگز استان زادگاه خود را فراموش نکنند.

جهانشاهی در ادامه افزود: امسال 16 تن از دانشمندان «یک دهم درصدی‌های جهان»، ایرانی بودند و نکته جالب این بود که شش تن از این افراد، اهل مازندران هستند که خود تأییدی است بر استعداد نخبه پروری این استان همچنین سه تن از این شش تن داخل استان حضور دارند و سه تن دیگر در تهران هستند.

رییس بنیاد نخبگان استان خطاب به نخبگان دانش‌آموز حاضر در جلسه گفت: تمام افرادی که دستاورد علمی داشتند خود به خود عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند اما این بدان معنا نیست که همواره عضو این بنیاد خواهند ماند و از تسهیلات و حمایت‌های آن استفاده خواهند کرد چون نخبگی یک فرایند است و ممکن است شما در سال‌های آینده از این فرایند خارج شوید و برعکس افراد دیگری جای شما را بگیرند پس لازم است به تلاش خود ادامه دهید تا در مسیر نخبگی بمانید.

جهانشاهی در خاتمه با نقل جمله‌ای از «آلبرت انیشتین» به جوانان حاضر در جلسه تجلیل از نخبگان گفت: کسی که اشتباهی انجام نداد، در حقیقت کار خاصی هم نکرد، بنابراین من از شما می‌خواهم از اشتباه کردن نترسید چون لازمه نوآوری و خلاقیت، همین است که شما چندین بار اشتباه کنید تا به نقطه مطلوب برسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز