خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر اعلام کرد:

پیش بینی تولید 95 هزار تنی مرکبات در بهشهر

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۸۷۲

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از پیش بینی تولید 95 هزار تنی در بهشهر خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 70 درصد مرکبات ابن شهرستان برداشت شده است.

خلیل حقیقی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: شهرستان بهشهر دارای 3 هزار و 613 هکتار باغ مرکبات است که 2 هزار و 695 هکتار پرتقال ، 887 هکتار نارنگی و 31 هکتار به سایر ارقام مرکبات مانند لیمو، نارنج و بقیه مرکبات اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه درجه بندی مناسب مرکبات برای عرضه به بازار یکی از شرایط  فروش بهتر این میوه‌ و حفظ کیفیت آنهاست؛ یادآور شد: بسته بندی مناسب و سورتینگ میوه یکی از موارد مهم در بخش مرکبات، نگهداری و فروش است که اکنون 13 واحد سورتینگ در بهشهر فعال است.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر ادادمه داد: از 13 واحد سورتینگ درجه بندی و بسته بندی میوه مرکبات در این شهرستان 11 واحد دارای مجوز بهره برداری و با قوت در حال فعالیت هستند.

حقیقی با بیان اینکه همه واحد های سورتینگ دارای انبار فنی ذخیره مرکبات است؛ خاطر نشان کرد: با احتساب انبارهای فنی بدون واحد سورت 65 انبار در این شهرستان در ذخیره سازی مرکبات فعال هستند.

وی گفت: ظرفیت اسمی این واحدها 80 هزار تن در سال است که علاوه بر سورت و بسته بندی مرکبات؛ اقدام به انبار داری هم می کنند.

ایران مقام هفتم در میان کشورهای تولید کننده مرکبات را داشته که مازندران بیشترین سهم در تولید مرکبات را به خود اختصاص داده است و استان‌های فارس، کرمان و هرمزگان در رتبه های بعدی تولید کنندگان مهم مرکبات قرار دارند.

مرکبات یکی از مهم‌ترین میوه های نیمه‌ گرمسیری بوده که خاستگاه اصلی آن ایران،هند، چین، ژاپن و برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی است و از مهم‌ترین انواع مرکبات می‌توان به پرتقال، نارنگی، لیمو ترش، لیمو شیرین، گریپ فروت، بطاوی، نارنج، ترنج، بکرایی، بالنگ و کام کوات اشاره کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز