خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری مازندران:

برای لایروبی و برداشت خاک از آب بندان ها نیاز به صدور مجوز سازمان صنعت استان نیست

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۸۲۲

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: لایروبی و برداشت خاک از آب بندان ها نیازمند صدور مجوز سازمان صنعت استان نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی تقوی فرد در جلسه بررسی وضعیت برداشت رسوبات آب بندان های استان، افزود: طبق مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال استان، گِل و لای و رسوباتی که در لایروبی و کف کَنی از آب بندان های مازندران برداشت می شود، جزء مواد معدنی نبوده و برداشت و استفاده از آن نیازمند صدور مجوز از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیست.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران ادامه داد: لایروبی از آب بندان ها و درآمد ناشی از آن طبق مقررات مالی دقیق و با نظارت شرکت آب منطقه ای استان باید برای همان آب بندان ها  و اراضی کشاورزی در حدود بهره برداران همان آب بندان ها هزینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد تاکید کرد: اینکه کشاورزان و بهره برداران به چه میزان و در چه مواردی می توانند از آب بندان ها استفاده کنند و همچنین مدیریت و نظارت مربوط به آب بندان های استان با شرکت آب منطقه ای مازندران خواهد بود.

وی یادآور شد: طی سال های اخیر با هماهنگی سازمان بازرسی استان و مدیریت شرکت آب منطقه ای استان، شیوه نامه ای نیز در خصوص وضعیت آب بندان ها و نحوه بهره برداری و شرایط مالکیت آنها تنظیم شد که باید مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است جلسه بررسی وضعیت برداشت رسوبات آب بندان های استان با حضور سر بازرس کل استان مازندران، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و همچنین نمایندگان ادارات صنعت، معدن و تجارت، مدیریت آب منطقه ای، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل امور اراضی استان برگزار شد.

بر اساس این گزارش تاکنون بیش از 870 آب بندان در استان مازندران شناسایی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز