خبرگزاری کار ایران

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری بسیج مازندران تاکید کرد:

ضرورت حمایت مسئولان از دستاوردهای نخبگان

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۷۴۱

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری بسیج مازندران بر ضرورت حمایت مسئولان از دستاوردها و اختراعات مخترعین استان و حتی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،محمد هادی موذن در دیدار با آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران که بمناسبت هفته پژوهش در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد،با بیان اینکه سازمان بسیج علمی یکی از سازمان های حامی مبتکرین، مخترعین و محققین در استان است،اظهار داشت: بالغ بر 1300 حمایت معنوی و 600 حمایت معنوی از نخبگان و مخترعین استان شده است.

وی افزود: این سازمان در جهت حمایت پژوهشگران 5 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می کند این میزان در سطح کشور 10 تا 20 میلیون است.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری بسیج مازندران گفت: این نخبگان برغم دعوت نامه از آن سوی مرزها به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفته وبرای کمک به کشور کمر همت بسته اند .

وی از افتتاح 5 مرکز رشد در مازندران خبر داد و یادآور شد :از این تعداد 3 مرکز در ساری ،یک مرکز در بابل و یک مرکز در نوشهر بوده است .

موذن ادامه داد: این مراکز طرح های خلاقانه نخبگان را به ثروت ،اشتغال و دانش بنیان تبدیل می کند.

وی با اعلام اینکه مرکز رشد نوشهر در سال 98 ،استارت می خورد ،تصریح کرد: 22 پایگاه علمی در استان وجود دارد که زمینه رشد دانش های پژوهشی قشرهای مختلف همچون دانش آموزان ،اساتید و نخبگان را فراهم می کند.

موذن با بیان اینکه از 5 اختراع مخترعین استان کشوری است که از این اختراعات 2 اختراع را هنوز کشورهای دیگر به آن دست پیدا نکرده اند،گفت: هشت اختراع نیز جزء پنج تکنولوژی برتر دنیا به شمار می آید.

مسئول بسیج علمی پژوهشی و فناوری بسیج مازندران خواستار حمایت مسئولان از طرح ها و اختراعات مخترعین و نخبگان استان شد و افزود: دغدغه امروز نخبگان تولید نیست بلکه بازار عرضه محصولات در حوزه فناوری است که نیاز به عزم جهادی مسئولان است.

پژوهش اقتصاد بومی و مقاومتی از نیازهای مهم جامعه است

مجتبی بلباسی  پژوهش دانش اقتصاد بومی و اقتصاد مقاومتی را مهمترین نیاز های مهم جامعه دانست و اظهار داشت: بر اساس اعلام آمار ،کشور ما قبل از پیروزی انقلاب یک دهم درصد و پس از پیروزی انقلاب 23 درصد به لحاظ علمی رشد داشته است .

وی افزود: استان مازندران با دارا بودن 150 دانشگاه و بالغ بر 7 هزار هیات علمی و مدرس دانشگاه به 220 هزار دانشجو خدمات رسانی می کند .

مسئول بسیج اساتید سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه امروز تهدید های دشمن رنگ دیگری به خود گرفته و ماموریت سپاه نیز بیش از گذشته در مقابله با این تهدیدها افزون تر شده است،گفت: صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران خار بر چشم دشمنان است.

وی به ظرفیت علمی کشور و استان اشاره کرد و افزود: شهدای حوزه جهاد علمی سند درخشان و برگ زرین در حوزه پژوهش هستند.

بلباسی بیان کرد: اگر چه کشور به دلیل تحریم ها در شرایط اقتصادی نامناسب قرار دارد اما آسیب های اجتماعی و فرهنگی موضوع اول کشور است که نیاز به توجه ویژه دارد.

وی با اشاره به ظرفیت سپاه در حفظ امنیت و حمایت از پژوهشگران و نخبگان علمی و همچنین دستاوردهای پژوهشی خاطر نشان کرد: حفظ دستاوردهای انقلاب منوط به حضور سپاه در این زمینه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز