خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران:

علمِ دانش‌آموز باید به مهارت و توانایی تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۲۸۰

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت:علمِ دانش‌آموز باید به مهارت و توانایی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،همایش مدیران و معاونان پشتیبانی ادرات آموزش ‌و پرورش شهرستان‌ها و مناطق مازندران صبح امروز با موضوع «بهبود وضعیت اقتصادی آموزش‌وپرورش‌‌« با حضور مهندس منصور مجاوری مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد. این همایش از آنجا اهمیت دارد که آموزش و پرورش با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کند و بیش از 95 درصد از بودجه و اعتبار آموزش و پرورش صرف حقوق و دستمزد می‌شود.

عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این گردهمایی، رسالت آموزش‌ و پرورش را «آموزشِ تربیت» توصیف و تأکید کرد: توقع و انتظار ما توجه به این رسالت و پرهیز از رفتارها و ارتباطات متفرق و پراکنده است که مانع اِشراف کامل به مسایل اداره و مدرسه می‌شود.

وی همچنین افزود: یادگیری حقیقی وقتی حاصل می‌شود که میان داده‌هایی که به دانش‌آموزان منتقل می‌شود، ارتباط وجود داشته باشد به این معنا که دانش‌آموز بتواند آگاهانه بین مطالب جدیدی که آموخت و مطالب پیشین، ارتباط منطقی برقرار کند و اگر میان این آموخته‌ها ارتباط برقرار شود، یادگیری و آموزش ما نتیجه و حاصل خواهد داشت وگرنه در حال هدر دادن انرژی خودمان، انرژی و توان دستگاه و همچنین وقت و زمان هستیم.

نیکزاد یادگیری پایدار را علاوه بر توان ارتباط برقرار کردن میان داده‌ها، نیازمند این دانست که علم دانش‌آموز به عمل و داده‌هایش به توانایی تبدیل شود تا آنچه را که می‌داند و آنچه را که آموخت، بتواند در عمل و در کارهای جاری‌ روزانه استفاده کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش « ایجاد خلاقیّت و خلّاق کردن دانش‌آموزان» را مهم‌ترین هدف  آموزش  برشمرد و گفت: بخشی از خلاقیت دانش‌آموزان می‌تواند اکتسابی باشد که آموزش‌وپرورش می‌تواند آن را در دانش‌آموزان ایجاد کند تا بتوانند با توجه به خلاقیت، داده‌هایشان را تحلیل کنند و به اقتضای زمان و مکان تصمیم درست بگیرند.

وی با بیان اینکه شروع خلاقیت از تخیل است، افزود: دانش‌آموز باید در فضایی قرار گیرد که تخیل‌اش را به تصوّر و سپس به تجسّم و در نهایت به تفکر و خلاقیّت تبدیل کند و دانش‌آموز خلاق کسی است که  سازگار با محیط دینی، عرفی و اجتماعی تربیت شود.

این مدیر با تأکید بر ضرورت توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان و رشد همه‌جانبه آنها، ادامه داد: تمامی فعالیت‌هایی که برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌شود، اگر با هم ارتباط منطقی داشته باشد، دانش‌آموزان ‌در ترازِ  سند تحول بنیادین تربیت می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز