خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبرداد:

کاهش سن بیماری های قلبی و عروقی در کشور

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۰۴۵

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت::میانگین سکته قلبی و کرونر نسبت به میانگین دنیا در کشور 10 سال پائین‌تر است.

به گزارش ایلنا از ساری ، علی اصغر فرسویان  در شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت استان با بیان اینکه باید اطلاع رسانی درست در جامعه صورت گیرد تا مشکلات کمتری در زمینه قلبی و عروقی داشته باشیم گفت: میانگین سنی سکته های قلبی در ایران نسبت به میانگین جهان ۱۰ سال پایین تر و نگران کننده است .

این متخصص قلب و عروق گفت: بیماری های قلبی مشکلاتی برای خانواده ها ایجاد می کند و برای کاهش هزینه ها باید به پیشگیری توجه ویژه کردو اگر کسی دچار مشکل قلبی شود هزینه ها مانند آنژیوگرافی و غیره بسیار بالا است و این هزینه ها بار مالی زیادی به سیستم بیمه تحمیل می کند.

وی با بیان اینکه سکته های مغزی بعد از بیماری های قلبی دومین علت مرگ ومیر را تشکیل می دهند تصریح کرد: فشار خون نیز عامل بروز بسیاری از بیماری ها است و باید به آن توجه شود.

فرسویان مهم‌ترین علت مرگ و میر بیماری قلب و عروق و درگیری کرنور عنوان کرد و افزود:میانگین سکته قلبی و کرونر نسبت به میانگین دنیا در کشور 10 سال پائین‌تر است.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز مشکل قلبی نیاز است به صورت جدی در حوزه پیشگیری ورود پیدا کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: قدم نخست در کنترل بیماری قلبی عروقی  پیشگیری و قدم دوم نشانه‌شناسی بیماری و قدم سوم در صورت ابتلا به بیماری مراجعه در موعد مقرر برای جلوگیری از کاهش عوارض جانبی است.

وی با اشاره به اینکه میزان تحرک در کشور کاهش پیدا کرده است، گفت: رژیم غذایی مورد استفاده در کشور ما به سمت غذاهای فست‌فودی و غربی است اما تحرکات لازم در این زمینه را نداریم.

فرسویان با اشاره به کاهش سن بیماری های قلبی و عروقی اظهار داشت: برخی موارد مانند دیابت، فشارخون، چربی بالا، فعالیت ورزشی کم، مصرف مواد مخدر و غیره از جمله عوامل زمینه ساز بیماری قلبی و عروقی هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: رژیم غذایی با چربی اشباح شده در طول دوران زندگی شانس گرفتگی عروق را افزایش می‌دهد و عدم توجه به فشار خون و مصرف بیش از اندازه نمک از مهم‌ترین فاکتورهای بیماری قلبی است.

فرسویان به راه‌اندازی کد  247 در مراکز درمانی قلب کشور اشاره کرد و افزود: درمان بیماری‌های قلبی در مدت کوتاهی باید در مراکز قلب در مدت زمان کوتاهی انجام شود.

وی خواستار توجه به مباحث خودمراقبتی است، یادآور شد: مصرف دخانیات در بین افراد جامعه در حال زیاد شده و به تبع آن مصرف مواد مخدر بستر برای بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

 فرسویان پیگیری درمانی پس از مشخص شدن علائم بیماری قلبی و عروقی را بسیار مهم اعلام کرد و خاطر نشان کرد:علائم بیماری‌های قلبی را جدی بگیریم، در حال حاضر بسیاری از مراکز قلبی موظف شدند که به صورت اورژانسی خدمات قلبی و عروقی به بیماران با نیاز ویژه ارائه دهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز