خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران عنوان کرد:

عدم همکاری برخی از بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی فراگیر/ثبت نام 7 هزار نفر در سامانه کارا/تعهد اشتغال 3300 نفر در بحث اشتغال روستایی

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۰۰۹

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: تاکنون حدود 7 هزار نفر در سامانه کارآ ثبت نام کردند که بیشترین ثبت نام "سامانه کارا" درحوزه کشاورزی بوده است.

کامران اصغری در دیدار از دفتر خبرگزاری ایلنا، با اشاره به طرح " سامانه کارا  " اظهار داشت: هدف اساسی، از اعطای اعتبارات ارزان قیمت به افراد تحت پوشش، تقویت خود اشتغالی به منظور رفع فقر، توانمند سازی و پایداری این وضعیت بدون نیاز به جامعه است.

وی همچنین تخصیص اعتبارات اشتغالزایی روستایی از منابع صندوق توسعه ملی را ایجاد اشتغال مولد به منظور تثبیت جمعیت روستایی عنوان کرد .

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: این سامانه برای پرداخت تسهیلات در قالب دو گروه "تسهیلات اشتغال فراگیر" و "تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری" طراحی شده که صرفا در بخش طرح های مرتبط با اشتغال روستایی و عشایری است.

وی با بیان اینکه متقاضیان استفاده از تسهیلات بر اساس شاخص‌های رسته‌های در اولویت، منطقه هدف کسب و کار و اهلیت برای راه اندازی طرح اشتغال ارزیابی می شوند گفت: در صورتی که طرح متقاضی در قالب رسته‌های اعلامی دارای اولویت اشتغال ارائه شده باشد طرح در دستور کار بررسی صلاحیت پرداخت تسهیلات قرار می گیرد.

عدم همکاری برخی از بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی فراگیر/ثبت نام 7 هزار نفر در سامانه کارا/تعهد اشتغال 3300 نفر در بحث اشتغال روستایی

اصغری افزود: برنامه حمایت و توسعه اشتغال روستایی سه گروه هستند، گروه نخست شهرهای زیر 10 هزار نفر و نواحی صنعتی خواهند بود که مشمول سود 10درصدی پرداخت این تسهیلات هستند، گروه دوم نیز مناطق روستایی و عشایری معمولی خواهند بود که نرخ سود تسهیلات برای اهالی این مناطق 6 درصد در نظر گرفته شده است؛ همچنین گروه سوم اهالی مناطق روستایی و عشایری در مناطق روستایی هستند که مشمول تسهیلات با نرخ 4 درصدی خواهند بود.

وی تصریح کرد:تسهیلات پیش بینی شده اشتغال روستایی و عشایری برای مازندران را 165میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این رقم که 3.99 درصد از سهم کل کشور است.

وی با بیان اینکه از این میزان تسهیلات تاکنون برای حدود سه هزار و 300 اشتغال تعهد داده شد،افزود: در مرحله اول 118 درصد  یعنی صد درصد تعهد ما عملی شد و همه اعتبارات جذب شد.

اصغری با اعلام این که تاکنون حدود 7 هزار نفر در سامانه کارآ ثبت نام کردند افزود: بیشترین ثبت نام  "سامانه کارا" درحوزه کشاورزی بوده است.

وی ادامه داد: بنا شد در فاز دوم همین میزان اعتبار با هدفی که عنوان شد پرداخت شود البته برای استان هایی که کل تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کردند مبلغ بیشتری در نظر گرفته شد.

اصغری به " اشتغال فراگیر " اشاره کرد و افزود: مجموع 750 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر قانون بودجه سال 96،از طریق سامانه کارا به استان مازندران اختصاص داده شد که تمامی این اعتبارات جذب و به صاحبان طرح ها پرداخت شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با قدردانی از همکاری بانک های عامل همچون ملی،کشاورزی،توسعه تعاون و رفاه اجتماعی برای عقد قرارداد با متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی روستایی استان، افزود: متاسفانه برخی از بانک های عامل همچون بانک ملت، صادرات، تجارت و سپه در جهت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی فراگیر همکاری نمی کنند.

وی با بیان اینکه در طرح کارا اشتغال روستایی را مد نظر گرفتیم گفت: خارج از طرح کارا امسال 950 میلیون تومان تسهیلات به 15 طرح ( خیاطی) به یکی از روستاهای آمل پرداخت شده است .

اصغری ادامه داد: یکی دیگر از طرح های مورد حمایت زنبورداری و فرآوری خارج از عسل است که قرار است بصورت پایلوت در یکی از روستاهای سوادکوه به اجرا درآید برآنیم با آموزش 20 تا 30 نفر در این طرح بهره موم ،زهر عسل ، ژل رویال و گرده گل از جمله محصولات مورد نظر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز