خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در بازدید از دفتر خبرگزاری ایلنا:

یکی از دغدغه‌ها درباره هزینه‌ها، حمل و نقل داخلی است/شعار حمایت از تولید دولت، فقط حرف بود/ اهتمام بخش‌خصوصی در تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۷۶۲

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: حمل و نقل یکی از مهم ترین اجزای اقتصاد ملی در هر کشوری است که به دلیل داشتن نقش زیر بنایی تاثیر فراوانی بر فرایند رشد اقتصادی کشورها دارد.

عبدالله مهاجر امروز در بازدید از خبرگزاری ایلنا، با بیان اینکه حمل و نقل یکی از مهم ترین اجزای اقتصاد ملی در هر کشوری است که به دلیل داشتن نقش زیر بنایی تاثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی کشورها دارد،اظهار داشت:یکی از دغدغه های جدی در رابطه با هزینه ها، حمل و نقل داخلی است که با افزایش دلار این مشکل مضاعف شده است.

وی یکی از مشکلات جدی در حوزه صادرات را حمل و نقل دانست و افزود: مدیران دولتی بارها اذعان داشتند که در این حوزه ورود پیدا خواهند کرد اما در عمل این اتفاق نیفتاده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تولید را محور اقتصاد عنوان کرد و گفت: اگر تولید در یک کشور پویا باشد به طور حتم اقتصاد،اشتغال و درآمد سرانه آن کشور نیز مطلوب خواهد بود.

وی بیان کرد: همه دولت ها با شعار "حمایت از تولید" فعالیت خود را شروع کردند اما همه ی آن شعارها در حد حرف باقی ماند،چنانچه عملی می شد اکنون با چنین مشکلاتی مواجه نبودیم.

یکی از دغدغه‌ها درباره هزینه‌ها، حمل و نقل داخلی است/شعار حمایت از تولید دولت، فقط حرف بود/ اهتمام بخش‌خصوصی در تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری

مهاجر به اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و افزود: در صورت اجرایی شدن این اصل و واگذاری بخشی از فعالیت ها به بخش خصوصی بی شک مشکلات فراروی این حوزه مرتفع می شود.

وی به ظرفیت بخش خصوصی در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید با هدف حمایت از بخش خصوصی ورود پیدا کرد اما قدرت برخورد را نداشت تا این بخش را اصلاح کند.

مهاجر ادامه داد: اکنون در تحریم  ناجوانمردانه دشمن،  بخش خصوصی و دیگر بخش ها با اتحاد و همدلی بایستی برای بقای نظام جمهوری اسلامی و تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی تلاش کنیم .

وی افزود: بخش خصوصی در تحقق شعار سال مدنظر مقام معظم رهبری اهتمام داشته است و با تمام تلاش در این بخش وارد عمل شده ایم.

مهاجر گفت: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی تلاش دارد مشکلات ملی و استانی را رفع کند؛ تا شاهد توسعه استان و کشور باشیم و باید حمایت همه جانبه از بخش خصوصی در عمل انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با یادآوری اینکه محمد اسلامی، استاندار سابق مازندران پیش بینی صادرات سه میلیارد دلاری را در برنامه ششم دیده و ترسیم کرده بود که اتاق بازرگانی در این بخش با برنامه وارد شده است ،افزود: ضمن اینکه اگر دولت بطور جدی در این بخش ورود پیدا نکند ممکن است با مشکل مواجه شویم.

وی با اعلام اینکه صادرات استان مازندران در سال 97 نسبت به مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است، گفت: بر اساس اعلام گمرکات این میزان 286 میلیون دلار ارتقا یافته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز