خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

بهره برداری مناسبی از ظرفیت بندر امیرآباد انجام نشده است/از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۲۹۵

استاندار مازندران گفت: پتانسیل های فراوانی در بندر امیرآباد وجود دارد و باید از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه بندر استفاده شود.

به گزارش ایلنا از بهشهر، احمد حسین زادگان روز سه شنبه با همراهی برخی از مدیران کل استانی در بازدیدی از بندر امیرآباد بهشهر اظهار کرد: ظرفیت های خوبی در بنادر شمالی کشور و به خصوص در بندر امیرآباد وجود دارد و باید از این ظرفیت ها برای توسعه صادرات استفاده شود.

وی افزود: تمام تمرکز کشور نباید به صادرات و واردات بنادر جنوب خلاصه شود؛ بلکه باید با رعایت پدافند غیرعامل، از ظرفیت های بنادر شمال و بندرامیرآباد به عنوان منطقه ویژه اقتصادی استفاده شود.

استاندار مازندران از ایجاد زیرساخت های مناسب برای توسعه بندر امیرآباد توسط دولت خبر داد و گفت: وجود راه دسترسی مناسب، ایجاد ارتباط شمال به جنوب از طریق کریدور شمال- جنوب، نزدیکی به فرودگاه و دارا بودن خط ریلی بیانگر اهتمام دولت برای ایجاد زیرساخت در دولت های مختلف در این بندر بوده است.

حسین زادگان افزود: دولت های مختلف برای شکل گیری بندر امیرآباد منوثر بوده اند و نقش ایفا کرده اند و اکنون باید از این ظرفیت ها بهره برداری شود؛ اما بهره برداری مناسبی انجام نشده است.

وی با اعلام اینکه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید اولویت مهم برای توسعه صادرات و توسعه اقتصادی باشد؛ یادآور شد: در این حوزه هم بندر باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره مند شود و هم بخش خصوصی باید از این پتانسیل استفاده کند.

استاندار مازندران گفت: سرمایه گذارانی که در بندرامیرآباد زمین اخذ کرده و ساخت و ساز نکرده اند بای تعیین تکلیف شود و اگر ظرفیت ساخت واحد تولیدی و تولید ندارند؛ خلع ید شوند.

حسین زادگان افزود: دیگر نمی توان از فروش نفت و منابع نفتی برای تامین مالی کشور اقدام کرد و باید صادرات را افزایش دهیم که توسعه صادرات از طریق وارد کردن بخش خصوصی به میدان است.

وی افزود: ظرفیت های خوب و مناسبی در بندر امیرآباد وجود دارد و برای آینده هم دیده شده است و باید از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه بندر امیرآباد استفاده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز