خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران:

صادرات محصولات باغی در مازندران 70 هزار تن است

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۰۹۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت:صادرات محصولات باغی در مازندران 70 هزار تن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائمشهر، مدیر کل جهاد کشاورزی استان مازندران گفت :کشاورزی مازندران به همت کشاورزان استان پیشرفت خوبی داشته و زمینه ای فراهم شده تا حضور میدانی مسئولان کشاورزی استان در عرصه ی کشور و بین المللی نشان داده شود.

عزیز اله شهیدی فر تصریح کرد:مازندران در گذشته تولید کننده برتر 22 محصول کشاورزی بوده است که در گمنامی به سر می برد و مسیر زیادی را طی کرد تا به شرایط امروزی برسد.

این مسئول گفت:  آمار رسمی منتشر شده درخصوص صادرات محصولات باغی چون کیوی، پرتقال تامسون و نارنگی 70 هزار تن است .

وی ادامه داد: بخش عمده آن را نارنگی و پرتقال به میزان 100 در صد و کیوی 70 درصد محصول صادراتی استان مازندران را در بر گرفته است.

شهیدی فر با اشاره به مشکلاتی که در حوزه صادرات تامسون وجود دارد ادامه داد: در دو بخش نارنگی و کیوی دغدغه نبوده و نیست اما در بخش پرتقال تامسون امیدواریم با صادرات بیشتر و حمایت بخش خصوصی بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وی بابیان اینکه در بحث ترانزیت مشکلات زیادی برای صادرکنندگان وجود دارد گفت: کانتینرهای کشور دیگر که وارد ایران می شوند اجازه ورود به استان مازندران را ندارند و همچنین هزینه گمرکی برای صارکنندگان زیاد است.

در ادامه  فرماندار قائمشهر در افتتاحیه نمایشگاه ملی مرکبات و جشنواره اقوام و عشایر، با بیان اینکه سومین سال برگزاری جشنواره مرکبات در مازندران است، گفت: به واسطه باغدارانی که در حوزه شهرستان و کسانی که در حوزه صادرات مشغول به کار هستند این جشنواره برگزار شده است.

مهدی محمدی از حضور پانزده استان کشور در جشنواره اقوام و عشایر خبر داد و افزود :این جشنواره اولین سال است که در قائمشهر برگزار می شود و در حوزه عملکردی جهادکشاورزی و میراث فرهنگی است.

محمدی تصریح کرد : این جشنواره برای آشنایی مردم مازندران با آداب و رسوم دیگر مناطق کشور و همچنین مجموعه ی ایران عزیز است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز