خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی:

کشاورزی، محور مهم اقتصادی مازندران است

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۰۸۰

عبدالله رضیان در افتتاحیه نمایشگاه ملی مرکبات و جشنواره اقوام و عشایر یکی از محورهای مهم اقتصادی استان مازندران را کشاورزی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائمشهر، عبدالله رضیان در افتتاحیه نمایشگاه ملی مرکبات و جشنواره اقوام و عشایر گفت: یکی از محورهای مهم اقتصادی استان مازندران کشاورزی است.

رضیان بیان کرد: باتوجه به ظرفیتی که در تولید محصولات کشاورزی وجود دارد، برنج و مرکبات دو محور اصلی این تولیدات هستند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی برگزاری نمایشگاه با محوریت کشاورزی را نشان دهنده دغدغه در این حوزه بیان کردو افزود : در یک ماه اخیر این سومی نمایشگاهی است که در خصوص بخش کشاورزی برگزار می شود.

عبدالله رضیان یکی از مهم ترین رسالت استاندار جدید را موضوع کشاورزی و مرکبات عنوان داشت و گفت:در کشورچهار و نیم میلیون تن تولید مرکبات داریم که عمده تولید مرکبات در مازندران است و شامل دو و نیم میلیون تن می شود.

رضیان مصرف مرکبات را حدود  2 میلیون و 200 تنبیان کرد و گفت: و حدود 2 میلیون 300 تن مازاد مصرف داریم.

وی ادامه داد: 7/1 میلیون تن پرتقال تامسون است که متاسفانه به دلیل نوع آن امکان صادرات وجود ندارد.

رضیان صادرات مرکبات و تغییر الگوی تولید را دو چالش جدی در حوزه مرکبات دانست و ابراز کرد: برای برطرف کردن این دو چالش باید به صورت جدی کار کنیم.

نماینده مردم قائمشهر تصریح کرد: کشورهای هدف که بزرگترین ظرفیت صادراتی را دارند و در شرایط تحریم هم مشکلی نداریم، کشورهای حاشیه خزر و روسیه هستند که تولید مرکبات ندارند و ماهم به جهت نبود زیرساخت نمی توانیم صادر کنیم.

این مسئول حل مشکلات زیرساخت و برندسازی را نیازمند کمک دولت و بخش خصوصی عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز