خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران اعلام کرد:

کشف اشیاء عتیقه با قدمت 3 هزار ساله در مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۵۶۰

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف اشیاء عتیقه با قدمت 3 هزار ساله در شهرستان "عباس آباد" خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ "حسن مفخمی شهرستانی" در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق اشیاء عتیقه و آثار تاریخی توسط افرادی سودجو در شهرستان عباس آباد، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت .

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی، ماموران پلیس آگاهی شهرستان عباس آباد با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، متهمان را که با تشکیل باندی 6 نفره در امر قاچاق اشیاء عتیقه فعالیت داشتند، شناسایی کردند .

سرهنگ مفخمی، خاطر نشان کرد: با همکاری ماموران اداره میراث فرهنگی، متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند و در بازرسی از محل سکونت این افراد 60 قطعه شیء تاریخی با قدمت 3 هزارساله کشف شد .

وی اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با بیان این که قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می رود از مردم خواست: در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز