خبرگزاری کار ایران

فرماندار قائمشهر اعلام کرد:

کسب رتبه برتر قائمشهر در صادرات مرکبات

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۰۳۸

مهدی محمدی از کسب رتبه ی برتر استان توسط قائمشهر در صادرات مرکبات خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائمشهر، فرماندار قائمشهر از برگزاری دو نمایشگاه جشنواره مرکبات و اقوام و عشایر در قائمشهر خبر داد و گفت :جشنواره ملی اقوام و عشایر برای اولین بار در مازندران به میزبانی قائمشهر برگزار می شود.

محمدی افزود : به دلیل اقدامات خوبی که باغداران و صادرکنندگان در حوزه مرکبات داشتند، قائمشهر را به مهد مرکبات تبدیل کردند.

مهدی محمدی با بیان اینکه سطح زیر کشت شهرستان نسبت به دیگر شهرستان ها پایین است اما صادرات نسبت به بقیه بیشتر است، گفت : قائمشهر رتبه ی برتر استان را دریافت کرده است.

فرماندار قائمشهر از برگزاری کارگاه آموزشی باغداری در این جشنواره خبر داد و تصریح کرد : مجموعه اقداماتی که در حوزه مرکبات قائمشهر از کاشت نهال تا برداشت محصول و صادرات را آموزش می دهند.

این مسئول تنوع اقوام و عشایر در قائمشهر را عامل انتخاب این شهرستان برای برگزاری جشنواره اقوام و عشایر بیان کرد و اظهار داشت: مردم قائمشهر از فرهنگ غنی برخوردار هستند و قائمشهر مهد فرهنگ و تمدن است.

در ادامه صمدکاظمی رئیس اداره امور عشایری استان از ایجاد صندوق زنان عشایری و تخصیص هفتاد میلیون تومان اعتبار در سال گذشته و پنجاه میلیون تومان اعتبار هم برای سال 97 خبر داد و گفت : درآمد عشایر باید به نوعی افزوده شود که توسط این صندوق خدمات خوبی به آنها داده شده است.

کاظمی هدف اصلی برگزاری  جشنواره اقوام و عشایر را وحدت بخش دین خدا دانست و ابراز داشت:همچنین با فرهنگ، آداب و آثار فرهنگی اقوام و عشایر دیگر اشنا می شویم.

وی جذب توریست و گردشگر را هدف دیگر جشنواره بیان کرد و گفت: عرضه ی مستقیم کالا توسط عشایر به مردم، از نظر اقتصادی به آنها کمک می کند.

کاظمی ادامه داد: موضوع بعدی، ایجاد شادابی و نشاط در استان است که پنج گروه موسیقی و دوازده یا سیزده استان در این جشنواره حضور دارند که به آنها غرفه ی رایگان داده شده است.

وی در پایان گفت: بازدید از مکان های تاریخی و باغات شهرستان قائمشهر نیز در نظر گرفته شده که درآمدزایی و بازاریابی هم برای استان می تواند باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز