خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

مجلس، یاری رسان توسعه اقتصادی/ اختصاص 100 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای شرق مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۷۶۰

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس، یاری رسان توسعه روستایی است؛ گفت: 100 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای شرق مازندران اختصاص یافت.

علی محمد شاعری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: رفع محرومیت زدایی از مناطق روستایی شرق مازندران یکی از مهمترین وظایفی است که برعهده داریم و در این راستا با تلاش های انجام شده و با دستور معاون اول رییس جمهور،100 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای شرق مازندران اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: این اعتبارات در حوزه های مختلف راه سازی، آبرسانی، ساخت سالن های ورزشی و طرح هادی روستایی برای مناطق روستایی و محروم شرق مازندران به معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری معرفی و مورد موافقت واقع شد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با برنامه ریزی انجام شده و براساس اولیوت بندی ها 50 پروژه در حوزه های مختلف مناطق روستایی و محروم شرق مازندران به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد.

شاعری، با تفکیک بودجه های اختصاص یافته به بخش های مختلف راه، آب، طرح هادی و ورزش گفت: آبرسانی از نیازهای مهم و اولیه مردم شرق مازندران است که با تلاش انجام شده 32 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار، برای اختصاص آبرسانی به 22 روستای شرق مازندران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در بخش راه هم آسفالته کردن 5 محور روستاهایی برای دسترسی آسان به مناطق مختلف 20 روستای منطقه 35 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه اجرای طرح هادی و توسعه عمرانی در این بخش در روستاها هم از نیازهای مهم بوده است یادآور شد: برای اجرای طرح هادی در 26 روستای منطقه 18 میلیبارد ریال اعتبار از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اختصاص یافت.

شاعری ادامه داد: در حوزه ورزش هم 

با تاکید بر حفظ سلامت در بین جامعه روستایی، 14 میلیارد ریال برای ساخت سالن ورزشی در 5 روستای منطقه شرق مازندران اختصاص یافت.

وی همچنین با بیان اینکه روستاها همواره محور توسعه بوده اند؛ خاطر نشان کرد: خودکفایی در روستاها مهمترین عامل زنده بودن و پویایی در این مناطق از گذشته بوده است و امروزه اگر چه از این خودکفایی در برخی از روستاها فاصله گرفته ایم اما تنلاش داریم تا با رونق اقتصادی در این مناطق همچنان شاهد پویایی و رشد در روستاها و سرزندگی در آن باشیم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: در برنامه توسعه ششم برای توسعه روستاها بودجه‌ در نظر گرفته شده است و این امر می‌تواند کمک‌رسان به این اصل مهم توسعه در مناطق روستایی و برون رفت از محرومیت ها باشد.

شاعری گفت: از هرگونه طرح‌ توسعه‌ای در روستاها حمایت و پشتیبانی می‌کنیم و تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود پایین در اختیار روستاییان قرار می گیرد تا شاهد رشد و شکوفایی در این حوزه باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز