خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن کارگران ساختمانی مازندران:

امنیت شغلی و مطالبه کارگران اولویت مهم مسئولین باشد

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۱۱۴

رئیس انجمن کارگران ساختمانی مازندران با تاکید بر اینکه امنیت شغلی و توجه به مطالبات کارگران؛ اولویت مهم مسئولین باشد، افزود: انتظار می رود مسئولینی که دغدغه معیشت کارگری را دارند پای کار آیند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،سید هادی ساداتی بعدازظهر امروز سه شنبه در گردهمایی 29 آبان سالروز تصویب قانون کار در ساری با گرامیداشت 29 آبان سالروز تصویب قانون کار اظهار داشت: در سال 97 وضعیت معیشتی کشور ما به ویژه کارگران جامعه به دلیل تحریم ها دچار بحران شد.

وی افزود: افرادی که در شورای حل اختلاف بین کارگر و کارفرما فعالیت می کنند می توانند اذعان کنند که حمایت از کارگر می شود اما کسی که اسناد و مدارک در دست اوست کارفرماست و کارگر دستش خالی است.

رئیس انجمن کارگران ساختمانی مازندران به افزایش قیمت ها در بخش های مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: شرایط اقتصادی برای جامعه کارگران بحرانی است ، بر اساس اعلام خط فقر سه میلیون تومان است این در حالیست که حقوق کارگران یک میلیون تومان است.

وی ادامه داد: با این میزان حقوق و تورم موجود و نابرابری قیمت ها وضعیت معیشت کارگران نامناسب است.

ساداتی افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار کشور سفره مردم 47.5درصد ، پوشاک و کفش 39.3 درصد، آب و برق و گاز 12.8 درصد ، تحصیل 19.1 درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی به بحران اقتصادی جامعه اشاره کرد و ادامه داد: چه کسی باید این بحران و فشار بازار کنترل کند! اگر مسئولی نمی تواند به خوبی از عهده ی کارش برآید ،بهتر است استعفا دهد.

ساداتی با تاکید بر اینکه امنیت شغلی و توجه به مطالبات کارگران؛ اولویت مهم مسئولین باشد، افزود: انتظار می رود مسئولینی که دغدغه معیشت کارگری را دارند پای کار آیند.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی مربوط به کارگران است و دست درازی به این سازمان ناحقی به جامعه کارگری است، گفت: چنانچه به این سازمان دست درازی شود جامعه کارگری حق دارد برای دفاع از اموال خود اعتراض کند.

ساداتی ضمن تسلیت درگذشت دکتر نوربخش رئیس فقید سازمان تامین اجتماعی کشور خواستار مدیر عاملی پاکدست ،شاخص برای این منصب در سازمان تامین اجتماعی شد که بتواند درد کارگران را به خوبی درک کرده و برای مطالبات این قشر از جامعه تلاش کند.

در ادامه شیر افکن معیشت را مهتمترین دغدغه جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: در ماده 41 قانون کار آمده که هر ساله شورای عالی کار با توجه به نرخ تورم بایستی حداقل دستمزد را بر اساس قانون کار برای کارگران در نظر بگیرد اما در عمل چنین اتفاق نیفتاده است.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار مازندران با بیان اینکه نرخی که از سوی دولت اعلام می شود نرخ سیاسی است افزود: همیشه وزنه دولت و کارفرما از وزنه کارگر بیشتر است و دولتمردان نیز نگاهشان به سمت کارفرمایان است.

وی یادآور شد: 29 آبان به دلیل تصویب قانون کار بایستی روز جشن و شادابی برای کارگران باشد اما مشکلات حوزه ی کارگران آنقدر زیاد است که جزء ناامیدی چیز دیگری در این روز به چشم نمی خورد.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار مازندران وحدت و همدلی را در این برهه از جامعه لازم و ضروری دانست و افزود: شرایط فعلی جامعه به گونه ای است که یکدلی و یکرنگی باید جای خود را به تفرقه و تشدت بدهد.

شیر افکن گفت: خوشبختانه همدلی و تعامل بین تشکل های کارگری، سازمان تامین اجتماعی و اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان سه راس اصلی حوزه کارگری حاکم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز