خبرگزاری کار ایران

معاون امور هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تاکید کرد:

شهرداران سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی را پرداخت کنند

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۱۰۵

معاون استانداری مازندران تاکید کرد: شهرداران نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی را پرداخت کنند ، عدم انجام یک الزام قانونی تخلف اداری در ایفای مسئولیت خواهد بود

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،حسن خیریانپور امروز در آیین گرامیداشت روز کتاب ، کتابخوانی و کتابدار با بیان اینکه کتابها بوستان علما هستند و اینکه باید علم کتابت و نوشتن را به بند بکشیم اظهار داشت: داشتن جامعه سالم و توانمند دستیابی به علم ،دانایی و دانش است.

وی افزود: اگر در گذشته های دور صاحبان زور قدرت و صاحبان ثروت بودند امروز در عصر دانایی صاحبان علم از زور و ثروت برخوردار هستند.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران به واژه تنوع اشاره کرد و تنوع در بخش های مختلف را از مزیت های استان مازندران برشمرد و گفت: هیچ یک از استان های کشور از این میزان تنوع برخوردار نیستند .

وی بیان کرد: استان مازندران از ظرفیت های متعددی برخوردار است می طلبد فرهیختگان و دانشمندان بر روی این توانمندی ها تمرکز کرده و آنرا نگارش کنند.

خیریانپور به فرمانداران شهرستان ها به عنوان رئیس انجمن کتابخانه های عمومی تاکید کرد که در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از هیچ تلاشی فروگذار نکنند .

وی همچنین تاکید کرد تا فرمانداران زیر ساخت های لازم در جهت مشارکت خیران کتابخانه ساز را به خوبی فراهم کنند و اینکه ساخت و تجهیز کتابخانه  اختصاصی در کنار کتابخانه های عمومی ادارات، دانشگاه ها و مدارس در دستور کار آنان قرار گیرد.

خیریانپور به دستورالعمل پرداخت نیم درصدی شهرداریها از محل درآمد شهرداریها به کتابخانه های عمومی اشاره کرد و افزود: تحقق این قانون الزامی است بایستی شهرداران این الزام و تعهد قانونی را به نحو شایسته انجام دهند.

وی گفت: عدم انجام یک الزام قانونی تخلف اداری در ایفای مسئولیت خواهد بود بنابراین فرمانداران با جدیت این موضوع را پیگیری کنند و شهردارانی که اقدام به پرداخت نکردند نخست تذکر و تاکید سپس به استانداری مازندران معرفی شوند.

به گزارش ایلنا، در آیین گرامیداشت روز کتاب ، کتابخوانی و کتابدار با حضور حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران  از فرمانداران تمامی شهرستانهای مازندران با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز