خبرگزاری کار ایران

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر:

9 اداره بهشهر، بدهکار اوقاف هستند/ اجرای 4 پروژه عمرانی در بهشهر

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۰۹۲

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر گفت: اداراتی که فضای آموزشی و اداری خود را در بنای وقفی بنا کرده اند باید نسبت به پرداخت اجارات اقدام کنند.

حجت الاسلام رمضان شجاعی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: بخش قابل توجهی از موقوفات، در اداره های شهرستان بهشهر است که امیدواریم همه افراد و اداراتی که در اماکن وقفی ساکن هستند نسبت به ادای دین خود و پرداخت اجارات ر موعد مقرر اقدام کنند.

وی گفت: تلاش برای اجرای امینانه وقف از برنامه های مهم ما در طول سال است که در این بخش با تمام توان در اجرای نیات واقفان تلاش می شود.

این مسئول افزود: وقف راهگشای مشکلات مختلف در جامعه است و می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند که علاوه بر اثرات دنیوی دارای اثرات خیر در آخرت واقف است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر در ادامه از وجود 200 مسجد و حدود 40 بقعه متبرکه و امامزاده در شهرستان بهشهر خبر داد و بیان کرد: همه تلاش ما در اوقاف، نهادینه کردن وقف در جامعه و امور دینی و فرهنگی است.

شجاعی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 8 وقف جدید در شهرستان بهشهر ثبت شد که از محل این موقوفات و براساس نیت واقف در بخش های مختلف امور دینی و مساجد هزینه می شود.

وی گفت: با توجه به مشکلات فراوان اقتصادی و اجتماعی و نیاز نیازمندان، باید سمت و سوی موقوفات به سمت نیازهای روز جامعه سوق داده شود که در این بخش مشاوره وقف به خیران داده می‌شود تا با اطلاع رسانی وقف انجام شود.

وی با اعلام اینکه در بخش فرهنگی  و وقف برای تحصیل دانش آموزان، بهشهر از پیشتازان این بخش است؛ یادآور شد: در سال تحصیلی جدید، حدود ۲ هزار بسته فرهنگی و تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند در شهرستان بهشهر از محل موقوفه میرزا مهدی‌خان اشرفی تحویل داده شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر همچنین از اجرای 4 پروژه عمرانی در بهشهر خبر داد و افزود: این پروژه ها در بخش واحد مسکونی و تجاری در دست ساخت است.

شجاعی گفت: انسان با وقف کردن اموال خود می‌تواند نام نیکی از خود در دنیا برجای بگذارد و باید این سنت حسنه در جامعه ترویج و تکثیر شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز