خبرگزاری کار ایران

"ایلنا" تحلیل می کند؛

چه کسی به این عمارت می آید

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۵۵۷

با انتخاب "محمد اسلامی" به عنوان وزیر راه و شهرسازی؛ سوال این است که چه کسی به عنوان استاندارمازندران به این عمارت راه پیدا خواهد کرد.

 آقای "محمد اسلامی" استانداری که فقط یک سال در مازندران بر مسند نشست؛ با رای نمایندگان ملت به عنوان وزیر راه و شهرسازی از استان رفت و حالا بحث داغ محافل تعیین فرد جدید برای مسند استانداری است.

براساس اخبار غیر رسمی و بنابر اظهارات مسئولان؛ قرار بود تکلیف 14 استاندارجدید ازجمله استاندار مازندران تا روز یک شنبه 20 آبان مشخص گردد که ظاهراً با چند روز تاخیر انجام خواهد شد و شاید هم امروز چهارشنبه؛ نمایندگان عالی دولت در استانهای بدون استاندار معرفی شوند.

برای استان مازندران گزینه های مختلفی مطرح می باشند؛ " حسین زادگان" ، "ناجی"، "صالحی" و"عبوری" تقریبا درتمامی گمانه زنی ها در لیست اصلی جهت راهیابی به ساختمان استانداری بودند و حالا گفته می شود آقای حسین زادگان یکی از نامزدهای اصلی استانداری البرز و"مهدی عبوری" شانس بالایی را برای تصدی استانداری سمنان را داراست و در واقع دو گزینه اصلی و نهایی استانداری مازندران؛ آقایان "ناجی" و" صالحی" می باشند و بازهم گمانه زنی های رسانه ای حکایت از بخت بالای "صالحی" دارد و شاید هم گزینه اصلی؛ فرد یا افراد دیگری باشند.

این که دولت صلاح ببیند فردی بومی را برمسند استانداری بنشاند و یا براساس تجربه  چند سال گذشته فردی غیربومی را در اولویت قرار دهد؛ تا روزهای آینده و شاید همین امروز مشخص گردد که چه کسی برمسند استانداری مازندران خواهد نشست.

برخی از صاحب نظران اعتقاد دارند انتخاب مدیری بومی ازخود استان برای در دست گرفتن پست استانداری؛ می تواند تصمیمی مناسب و درجهت همگرایی و همدلی آحاد مردم استان برای پیشرفت باشد و از سویی هستند کارشناسانی که رویه دولت برای انتخاب افراد غیربومی به منظور تصدی منصب استانداری را مورد تایید قرار می دهند.

کارشناسان تاکید دارند که فردی باید بر مسند استانداری مازندران تکیه بزند که از تجربه و تخصص های لازم برخوردار بوده و نگاهی فرا استانی به مازندران داشته باشد و ظاهراً از دیدگاه این کارشناسان؛ گزینه های بومی که اکنون در محافل مختلف مدنظر هستند؛ توانایی و تجارب لازم را برای پیشبرد اهداف و راهبرد های توسعه ای استان ندارند.

برخی ازصاحب نظران که درنقش منتقد صحبت می کنند؛ انتخاب مدیران بومی را بهترین راهبرد برای پیشرفت استان تلقی کرده و سیاست تعیین مدیران غیربومی را در برخی استانها که در دولت دوازدهم به کرات دیده می شود را؛ غیرقابل دفاع عنوان می نمایند.

به هرحال تکلیف استانداری مازندران به زودی زود مشخص خواهد شد و امید آن می رود که دولت دوازدهم که شعار تدبیر و امید را در دستور کارخود قرار داده؛ خردمندانه و با تدبیر دقیق وجامع؛ فردی شایسته و مجرب را که توانایی های لازم را برای سکانداری استان مازندران داشته باشد؛ برگزیده و شاهد شکوفایی استان و پویایی بیش از پیش در تمامی عرصه ها باشیم.

خدایا چنان کن سرانجام کار/تو خوشنود باشی و ما رستگار

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز