خبرگزاری کار ایران

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه:

اجرای پروژه های عمرانی در راستای اقتصاد مقاومتی در گلوگاه/ثبت 3وقف جدید در گلوگاه

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۸۴۲

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه،گفت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، پروژه های سرمایه گذاری موقوفات در سطح شهرستان و فرهنگ سازی در راستای این موقوفات با قوت در دستور کار است.

مجید رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با گرامیداشت دهه وقف اظهار داشت: شهرستان گلوگاه دارای بیش از 300 موقوفه است که درآمد حاصل شده از موقوفه طبق نیت واقف اختصاص می یابد.

وی با تاکید بر توجه به وقف خاص در سطح شهرستان افزود: وقف خاص در راستای بیماران، نیازمندان، دانش آموزان و دانشجویان و توسعه اقتصادی از جمله نیازهای شهرستان است که امیدواریم مورد توجه واقفان قرار گیرد.

رضایی گفت: احیای موقوفات یکی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان اوقاف است‌ و باید فرصت های سرمایه گذاری در موقوفات، مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از این ظرفیت ها برای رشد و توسعه استان استفاده کرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه با اشاره به کارهای عمرانی و زیرساختی موقوفات خاطر نشان کرد: در بخش‌ عمرانی نیز اجرای طرح جامع بقعه بی بی زینب گلوگاه با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.

رضایی افزود: آستانه مقدس حضرت بی بی زینب (س) خورشیدکلای گلوگاه از جمله پروژه های شاخص استانی است که عملیات ساخت آن از سالها قبل آغاز شده است و  با زیربنایی بالغ بر هزار و 200 متر مربع در چهار طبقه در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ وقف از برنامه های مهم اوقاف است؛ گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون سه وقف جدید در گلوگاه به ثبت رسید.

رضایی در ادامه وقف را از ارکان مهم در اقتصاد مقاومتی دانست و افزود:

از ماموریت های مهم سازمان اوقاف انجام امور عام المنفعه است و کمک به کسب و کار و ساماندهی آن از برترین امور خیریه است که منفعت آن به عموم جامعه می رسد و در این بخش در راستای توسعه امور اقتصادی و سوق دادن مردم به سمت موقوفات با نیت اقتصادی و توسعه کسب و کار و وقف های خاص با قوت در حال فرهنگ سازی هستیم.

این مسوول با اشاره به موقوفات شاخص شهرستان گلوگاه یادآور شد: در این بخش هم مسجد جامع گلوگاه و 47سیر از بیش از 240 سیر روستای قلعه پایان گلوگاه با قدمتی بیش از 300 ساله وقف است.

رضایی، برگزاری برنامه‌هایی چون نشاط معنوی، ‌ مدیریت فرهنگی در بقاع متبرکه، ‌مراسمات ملی و مذهبی در اماکن مذهبی و متبرکه‌، اجرای طرح‌های آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی و برگزاری مراسم سیدالشهدا را از  عملکرد مهم این شهرستان در طول سال عنوان کرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه با اشاره به دهه وقف و برنامه های شاص این ایام در گلوگاه گفت: غبارروبی گلزار شهدا و امامزاده احمد لمراسک، دیدار با امام جمعه و فرماندار گلوگاه، برگزاری مسابقات فرهنگی و دینی، اعزام مبلغ، برپایی خیمه معرفت و ایستگاه صلواتی، همایش یاوران وقف، برگزاری دعای ندبه در امامزاده احمد لمراسک و امامزاده محمد هشتیکه، نشیت صنفی با بهداشت و محیط زیست، برپایی نمایشگاه کتاب و کتابخوانی و زنگ وقف از جمله این برنامه ها است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز