خبرگزاری کار ایران

فرماندار تنکابن:

اقتصاد کشاورزی تنکابن دچار نگرانی جدی است

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۷۸۸

فرماندار تنکابن گفت: با جاری شدن سیل و بارش برف و خسارت ناشی از این دو حادثه اقتصاد تنکابن دچار نگرانی جدی شده است.

به گزارش ایلنا از ساری،سید امیر حسینی جو امروز شنبه در جلسه شورای اداری مازندران طی سخنانی به جاری شدن سیل روزهای اخیر در شهرستان تنکابن اشاره کرد و اظهار داشت: در همان ساعت های اولیه جاری شدن سیل خسارات زیادی به بخش کشاورزی و واحدهای مسکونی وارد کرد و راه ارتباطی 42 روستا نیز قطع شده بود که با خدمات به موقع مشکل مرتفع شد.

وی با اعلام اینکه در سیل اخیر شهرستان تنکابن 1200 واحد مسکونی دچار خسارت و 27 واحد هم صد درصد تخریب شده است، افزود: بنیاد مسکن با ارایه تسهیلات کم بهره بخشی از این خسارت را مرتفع کرد.

فرماندار تنکابن با بیان اینکه ساماندهی رودخانه ها امری ضروری است گفت: دیوارسازی و ایمن سازی حاشیه رودخانه ها با استفاده از آورده های رودخانه و تسهیل سازی در بروکراسی اداری الزامی است.

فرماندار تنکابن به خسارت های بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در سال 92  و 95 با ریزش برف شدید و امسال نیز با جاری شدن سیل بخشی از مزارع کشاورزی بویژه باغات کیوی دچار خسارت شدید شد ،ضرورت دارد تا جهاد کشاورزی با ورود جدی به این حوزه اقتصاد بیمار در بخش کشاورزی را درمان کند.

حسینی جو بر لزوم عزم ملی در حوزه کشاورزی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد و افزود: جهاد کشاورزی استان به این بخش توجه ویژه داشته باشد.

وی ادامه داد: جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه ها از جمله اهداف مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز