خبرگزاری کار ایران

ربیعی در مراسم اولین سالگرد سرپرست فقید ایلنا:

روزنامه‌نگاران آزاد، فضای پر از سوءتفاهم جامعه را به اعتماد تبدیل کنند/ مرحوم درخشنده صدای گروه‌های خاموش جامعه بود

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۳۰۶

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه باید مانند مرحوم درخشنده صدای گروه‌های خاموش جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، علی ربیعی پنج‌شنبه در مراسم اولین سالگرد مرحوم فرامرز درخشنده سرپرست فقید خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در مازندران  که در مسجد الرسول ساری برگزار شد، گفت: به احترام یک روزنامه‌نگار پاک و دغدغه‌مند و صادق امروز همه حاضر هستند تا درنکوداشت این روز و در این مراسم شرکت کنند و این حضور حرمت به یک فرد نیست بلکه حرمت به یک اندیشه و سبک زندگی است.

وی افزود: مرحوم درخشنده از دوستان قدیمی من بودند، کمتر از مشکلات خود سخن می‌گفت و همواره دغدغه مردم را داشت.

ربیعی ادامه داد: روزنامه‌نگاری، سخنگویی جامعه کارگری و فعالیت مدنی از وی شخصیتی چندبعدی ساخت.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تلاش برای نجات یک جامعه و جلوگیری از انحراف بزرگ در دستور کار حضرت زینب(س) بود، گفت: اکنون در ایام محرم و صفر هستیم و باید بزرگداشت این ایام را در دستور کار قرار دهیم که آنچه در حضرت زینب (س) دیدیم درس اخلاق بود.

وی خاطرنشان کرد: مراعات اخلاق مهم است و همه رسالت انبیا برای سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها است و امام حسین(ع) دنبال سعادت دنیوی و معنوی جامعه و زندگی آزاد و رها و معیشت درست بود و هرکس این نگاه را داشته باشد؛  زندگی معنوی دارد.

ربیعی با بیان این که هرکس برای جلوگیری از انحراف، کاهش رنج فقرا و برای معنویت جامعه بنویسد مسیر حسینی دارد، گفت: مرحوم درخشنده شخصا یک رسانه قدیمی است و کار اصلی رسانه آزادی و آزاداندیشی است و برای کار سالم رسانه‌ای و سعادت جامعه، باید در مسیر امام حسین(ع) باید بود.

وی با اشاره به اینکه درخشنده نماد روزنامه‌نگاری مسئول است که در اوج بیماری قلم نفروخت، تاکید کرد: امروز جامعه ما نیازمند رسانه آزاد و قلم آزاد است و باید به اصالت رسانه‌ها پی ببریم که مسئولیت و اصالت دارد.

ربیعی گفت: روزنامه‌نگاران آزاد باید فهم مشترک ایجاد کرده و فضای پر از سوءتفاهم جامعه را به اعتماد تبدیل کنند که این مهم در سایه رسالت قلم و روزنامه‌نگاری آزاد ایجاد می‌شود.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امروز معیشت مردم دچار سختی شده و راهی جز همفکری و کاهش تنش و باهم حرکت کردن نداریم. در این میان رسانه‌های مسئول موجب اتحاد بیشتر می‌شوند.

وی ادامه داد:حرکت ما در جامعه با نوشتن و نقد آزاد و حمایت از هم میسر است و با حفظ کلیت نظام می‌توان از بحران عبور کرد.

ربیعی با بیان اینکه باید سخنگوی گروه‌های خاموش بود که یک نعمت است، گفت: آنان که باید برای فقرا بنویسند، فراموش نکنند که اکنون به سخنگویی برای کارگران و ناتوانان و نیازمندان احتیاج داریم و امروز روزنامه کاروکارگر و خبرگزاری ایلنا این رسالت را دارد و نجیبانه کار می‌کنند.

وی گفت: قلم آرمان‌گرا باید قدردانسته شود؛ نوشتن آرمان‌های ضدفقر، ضدفساد و معنویت و اسلامیت در دستور کار مرحوم درخشنده بود.

ربیعی از مرحوم درخشنده بعنوان صدای گروه‌های خاموش جامعه نام برد و افزود: همه باید چنین باشند و باید این نیروها را قدر بدانیم. تشکل‌های کارگری و کارگران باید در تشکیلات گفت‌وگو کنند و فضایی ایجاد شود که صداهایشان به گوش همه برسد و فرصت‌های برابر برای آحاد جامعه ایجاد شودبرای این کار هم باید به دل تشکل رفت.

وزیر سایق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: درخشنده قلم زد و قلم نفروخت و خبر جعلی نداد. لازم نیست برای اینکه صدای محرومان باشیم رگ بلند داشته باشیم، بلکه با تن رنجور هم می‌توان برای دفاع از حقانیت تلاش کرد و مرحوم درخشنده به ما آموخت و یاد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز