خبرگزاری کار ایران

در مراسم معرفی وزیران دولت چه گذشت؟

نماینده ای که جایگاه رفیع مجلس را زیر سوال می برد!

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۵۷۳

صاحب نظران بر این اعتقادند که جامعه ای که در آن فرهنگ تجلیل و تقدیر- و نه تملق و ثناگویی- در سطوح مختلف نهادینه گردد؛ شایسته سالاری حاکم و سره از ناسره تمییز داده خواهد شد.

قدرشناسی از خادمان مردم در هر لباس و منصبی که باشد؛ رفتاری شایسته و بیانگر شعور بالای هر انسانی است و ترویج آن بی شک می تواند فضایل اخلاقی را درجامعه نهادینه کند.

صاحب نظران بر این اعتقادند جامعه ای که در آن فرهنگ تجلیل و تقدیر- و نه تملق و ثناگویی- در سطوح مختلف نهادینه گردد؛ شایسته سالاری حاکم و سره از ناسره تمییز داده خواهد شد.

فرهنگ ناب اسلامی الگوهای بسیار متنوعی از مصادیق تقدیر و تجلیل شایسته از دیگران ارائه و واژگانی همچون تملق و ثناگویی را مورد مذمت قرارداده و ترویج این نوع رفتارها را نکوهش کرده است و چه مطلوب است که جنبه های مثبت این موضوع را در زندگی فردی و جمعی به کاربندیم.

در مراسم معرفی وزرای پیشنهادی دولت و بعد از سخنرانی دکتر روحانی و به هنگام ترک مجلس؛ جمعی از نمایندگان مردم طبق عرف رایج رئیس قوه مجریه را  بدرقه و با رئیس جمهور خوش و بش می کردند؛ در این میان فیلمی در رسانه ها منتشرشده که در آن نماینده محترم آمل درخانه ملت- جناب آقای  یوسفیان ملا- بعد ازسلام وعلیک بر دستان آقای رئیس جمهور بوسه می زند که البته بازتاب وسیعی درمیان مردم و صاحب نظران داشته است.

ما منکر روحیه قدرشناسی نماینده محترم آمل در مجلس نبوده و نیستیم و اعتقاد داریم تعامل مثبت و خوب منتخبان مردم با شخص آقای رئیس جمهور و اعضای کابینه گامی مهم و رو به جلو در جهت پیشبرد اهداف قوا قلمداد شده و بیانگر همدلی و انسجام ملی درتمامی عرصه ها می باشد.

آقای یوسفیان ملا سابقه ای طولانی در امر نمایندگی مجلس و دفاع ازحقوق ملت داشته و به حق،یکی از نمایندگان دلیر و جسور در عرصه استیفای حقوق ملت بوده وصراحت لهجه و پیشگامی این نماینده مجلس در زمینه های مختلف از جمله مبارزه با مفاسد اقتصادی زبانزد عام وخاص است؛از این نماینده مجلس به جزحق خواهی وحق گویی مطلب دیگری ندیده ایم وتصویری که از این نماینده محترم در اذهان عمومی حک شده؛ شجاعت و شهامت و کوتاه نیامدن درمقابل تضییع حقوق ملت است.

مجلس وظیفه مهم قانونگذاری و نظارت بر اجرای دقیق قوانین و بازخوانی ارکان دولت درصورت اجرا نشدن قانون را دارد؛ پس تکلیف جایگاه رفیع مجلس روشن و چنانچه منتخبان مردم قدر و ارزش این جایگاه را بدانند؛ هیچگاه رفتاری از آنان سرنخواهد زد تا این جایگاه خدای ناکرده تضعیف و به آن خدشه وارد شود.

حضور نماینده محترم آمل در یکی از کمیسیون های بسیارمهم مجلس و علمداری یوسفیان  در عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادی از یک سو و رفتاری که به هنگام حضور دکتر روحانی در مجلس از این نماینده به تصویرکشیده شده متناقض و بسیار سوال برانگیزاست؛ البته بازهم تاکید می کنیم که قدرشناسی ازخدمات مسئولان و خادمان نظام و مردم رفتاری شایسته و قابل تحسین و ما نیز بر ترویج آن تاکید داریم اما در شرایطی که در عرصه های اقتصادی و عملکرد برخی مسئولان حرف و حدیث های فراوان وحواشی بسیاری وجود دارد؛ رفتارهایی نظیرنماینده گرامی و پر تلاش شهرستان آمل در مواجهه با رئیس قوه مجریه سوال برانگیز و به هیچ عنوان توجیه پذیر و قابل دفاع نیست.

امیدواریم این نماینده محترم و معزز از گلایه های دوستانه ما رنجور نشده و تاکید داریم همانگونه که امام راحل فرموده اند" مجلس در راس امور است" قدر و ارزش این جایگاه را بدانیم و خدای ناکرده درگیرحواشی نشویم که آن موقع باید تحمل انگ زدن های دیگران به هربهانه ای را داشته باشیم.

خدایا چنان کن سرانجام کار/تو خوشنود باشی و ما رستگار

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز