خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پدافند غیر عامل مازندران خبر داد:

تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل در مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۹۷۸

مدیر کل پدافند غیر عامل مازندران گفت: طرح جامع پدافندغیر عامل در مازندران به عنوان دومین استان کشور تدوین شد و تلاش می کنیم تا پایان سال این طرح به پایان برسد پس از عملیاتی شدن تمامی دستگاه ها موظف به انجام کارها در چارچوب این طرح هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،حسین منفردی صبح امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: پدافند غیر عامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود.

وی پدافند غیر عامل عمومی ، سایبری ،پرتوی ، شیمایی، کالبدی، اقتصادی و مردم محور را هشت محور فعالیت پدافند غیر عامل بیان کرد.

مدیر کل پدافند غیر عامل مازندران گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل در مازندران به عنوان دومین استان کشور تدوین شد و تلاش می کنیم تا پایان سال این طرح به پایان برسد پس از عملیاتی شدن تمامی دستگاه ها موظف به انجام کارها در چارچوب این طرح هستند.

وی با مهم بر شمردن فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیر عامل افزود: امسال آموزش پدافند غیر عامل در 4 هزار و 868 در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

منفردی عنوان کرد: 223 مانور و رزمایش در هفته پدافند غیر عامل از هشتم تا چهاردهم آبان ماه برگزار می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران، با بیان اینکه تهدیدهای غیرطبیعی و انسان ساز مشمول پدافند غیرعامل است ادامه داد: برخی تهدیدها امنیتی، اجتماعی و برخی دیگر مربوط به دستگاه های اجرایی است که سعی می شود تست نفوذ گرفته شود.

منفردی گفت: متاسفانه اکثر مدیران و مردم با پدافند غیرعامل آشنا نیستند ازاینرو، آموزش و فرهنگسازی اولویت اصلی است و اهداف پدافند غیرعامل را در پنج محور و 14 اولویت تهیه و آماده کرده ایم.

وی فرهنگسازی را استراتژی اصلی برشمرد و ادامه داد: هر پروژه با بالای یک میلیارد تومان اعتبار باید از پدافند غیرعامل استعلام بگیرد ضمن اینکه هر چه کار مردمی تر شود پایداری آن بیشتر خواهد شد.

منفردی افزود: در سال جاری 38 پروژه  از سوی 36 دستگاه با اعتباری بیش از 2میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است و این پروژه های از سوی شهرداری ها، فنی و حرفه ای، نوسازی مدارس، برق و غیره اجرا شده است.

وی بیان کرد:  افزایش بازدارندگی در جامعه، کاهش آسیب پذیری، تسهیل مدیریت بحران، تداوم فعالیت های ضروری مردم در مواقع بحران و تاب آوری مردم، شهرها و تاسیسات از جمله اهداف است.

منفردی با اعلام اینکه بیش از 660 برنامه در هفته پدافتد غیر عامل اجرا می شود از افتتاح 11 پروژه با پیوست پدافند غیر عامل در این هفته خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز