خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:

لزوم تجاری سازی ارقام جدید انار در بهشهر

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۷۷۴

مدیر کل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم تجاری سازی ارقام جدید انار در بهشهر تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مسعود لطیفیان در ششمین جشنواره " انار اشرف" در بهشهر افزود: انار در استان مازندران و شهرستان بهشهر دارای سابقه طولانی است و مازندران زمینه توسعه این محصول را دارد.

وی گفت: جهاد کشاورزی تلاش دارد تا با اصلاح باغات، حرص، مبارزه با آفات و بیماری ها، شناسیی اقلام تجاری، تکثیر انار سالم و استاندارد، بازسازی باغات، توسعه مکانیزاسیون و حمایت از صنایع تبدیلی از باغداران و تولیدکنندگان حمایت شود که این کار در دست اقدام است.

این مسئول خاطر نشان کرد: با برخورداری از زمین‌های حاصل خیر و اقلیم خاص خود همواره یکی از استان‌ها و شهرهای مهم ایران اسلامی در عرصه تولیدات کشاورزی  و قطب تولید انار در کشور بوده است و اکنون استان مازندران در تولید انار جایگاه مناسبی دارد.

لطیفیان گفت: وجود 12 هزار هکتار انار خودرو در بهشهر و میانکاله گواه آن است که این منطقه پتانسیل کشت این محصول را دارا است و باید با اصلاح باغات برای توسعه بیشتر باغات و ایجاد ارقام جدید تلاش شود.

وی افزود: شمال کشور و استان مازندران با دارا بودن شرایط خاص اقلیمی، دارای پتانسیل مناسبی برای تولید و کشت انار است که باید ضمن افزایش تولید و تکثیر این میوه بهشتی، با ایجاد ارقام جدید انار در برندسازی تجاری این محصول تلاش شود.

ششمین جشنواره انار اشرف در بهشهر از دوم تا 6 آبان ماه دائر است و علاوه بر برگزاری همایش، نمایشگاه صنایع دستی، بومی و گردشگری در این جشنواره افتتاح شده و همچنین از انار باستانی مفرغی ۳ هزار ساله در جشنواره انار بهشهر رونمایی شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز