خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران:

خانواده یکی از موضوعات و دغدغه های اصلی نظام اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۴۷۳

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران گفت: خانواده یکی از موضوعات و دغدغه های اصلی نظام اسلامی است.

به گزارش ایلنا از ساری،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران هدف از برگزاری طرح حکمین قرآنی، کاهش دعاوی خانواده و افزایش صلح و سازش بین زوجین متقاضی طلاق با استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان، قبل از طرح دعوی در دادگاه های خانواده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی موسوی در جلسه توجیهی مدرسان دوره های آموزشی مصلحین، گفت: بحث خانواده یکی از موضوعات و دغدغه های اصلی نظام و مقام معظم رهبری (مدظلّه العالی) است.

 

وی تاکید کرد: در مسائل فرهنگی امروزه دشمن جنگی را آغاز کرده است که شاید برای مردم پنهان و نامحسوس باشد و علاج آن به مانند علاج امراض سرطانی بدخیم است.

این مقام قضایی در ادامه به فعالیت ها و اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با استفاده از ظرفیت و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط در جهت کاهش آسیب های اجتماعی، قدم های مفید و موثری برداشته است که یکی از این اقدامات بحث حکمین قرآنی است.

حجت الاسلام موسوی گفت: هدف از برگزاری طرح حکمین قرآنی کاهش دعاوی خانواده و افزایش صلح و سازش بین زوجین متقاضی طلاق و استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان، قبل از طرح دعوی در دادگاه های خانواده است.

وی بر لزوم همکاری همه جانبه با سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین به دلیل ظرفیت بالای این نهاد انقلابی در جهت صلح و سازش تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای سپاه و بسیج که همیشه و در همه حال در صحنه هستند باید از اندوخته های علمی و تجربی چند ساله آن ها کمک گرفت و با یاری همه ی اقشار مردم، به اهداف مورد نظر که همان افزایش صلح و سازش و کاهش دعاوی خانواده است، دست یابیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران با انتقاد از افزایش آمار دعاوی خانواده و سایر آسیب های اجتماعی و تاثیر آن بر روی جامعه، خاطر نشان کرد: این افزایش آمار آسیب های اجتماعی و دعاوی خانواده درخور و زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان مازندران به اهداف دیگر اجرای طرح حکمین قرآنی پرداخت و تصریح کرد: این دوره ها صرفا جهت ایجاد صلح و سازش بین زوجین نیست بلکه هدف بالاتر و عالیه آن استفاده از توانمندی و تجربیات افرادی است که در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی دیگر مانند اختلافات خانوادگی، خشونت و درگیری، می توانند مفید و مؤثر واقع شوند.

حجت الاسلام موسوی گفت: سپاه کربلا استان می تواند گروه های سی نفره را در مناطقی که بیشترین آسیب های اجتماعی را دارد، جهت فراگیری تشکیل تا اگر در محله ای بین دو نفر مشکل خانوادگی بوجود آمد بتوانند میانجیگری و سازش کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران در پایان نیز خاطر نشان کرد: ان شاءالله بتوانیم با کمک و یاری یکدیگر و همه دستگاه ها به هدف نهایی که کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد صلح و سازش است، دست یابیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز