خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران خبرداد:

کاهش 24 درصدی کشته شدگان موتور سوار در مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۴۹۶

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت:کشته شدگان موتور سوار در مازندران در مقایسه با مدت مشابه 24 درصد کاهش یافت.

به گزارش  ایلنا از ساری  ،مدیر کل پزشکی قانونی استان  مازندران گفت :در شش ماهه سالجاری تعداد  59 نفر( 58 مرد و یک زن ) موتور سوارها در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند  که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 24درصد کاهش داشت.

به تفکیک شهر حادثه

دکتر علی عباسی افزود : ساری با تعداد 13  و بهشهر با 7 مورد بیشترین و شهرستان های نور ، محمودآباد ، بابلسر هر کدام با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند.

بیشترین ماه

بر اساس گزارش ارجاعی از مراکز استان ، بیشترین فوتی در خرداد و مرداد ماه هر کدام با 13 فوتی بیشرین  و  فروردین با 5  مورد گزارش شده است .

به تفکیک سن متوفیان

بر اساس آمار بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی 21 تا 30 سال با آمار 16 فوتی و کمترین گروه سنی 50 تا 41 سال با 4 فوتی به ثبت رسید.

نحوه برخورد موتور سوار

بر این اساس بیشترین برخورد موتور سوار با 27 مورد سواری ،12 مورد با وانت بار ، 7 مورد با شی ثابت  گزارش شده است.

تفکیک محل تصادف

دکتر عباسی با اشاره به فوت تعداد 39 نفر از موتور سوارها در محور برون شهری و راه روستایی و 20مورد هم محور درون شهری افزود: از کل فوت شدگان 54 نفر راننده موتور و 5 نفر سرنشین موتور هستند.

گفتنی است : تعداد 302 نفر شش ماهه سالجاری در تصادفات رانندگی کشته شدند که 20 درصد آن مربوط به موتور سوار ها  هستند.

 این مقام اجرایی استان گفت: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در چهار ماهه ماهه سالجاری بوده که امید می رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز