خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز فوریت‌های پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

مأموریت‌های اورژانس مازندران 24 درصد افزایش داشته است

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۳۹۱

رئیس مرکز فوریت‌های پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:تعداد مأموریت‌های 6 ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی مرکز فوریت‌های پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،  یحیی صالح‌طبری اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال‌جاری 69 هزار و 465 مورد مأموریت توسط  اورژانس  پیش بیمارستانی (۱۱۵) استان مازندران انجام شده است.

وی افزود: تعداد مأموریت در سراسر استان  توسط آمبولانس‌های ۱۱۵ مرکز خدمات پزشکی ارایه شده است، 535 نیروی عملیاتی و ستادی در 88 پایگاه زمینی و هوایی اورژانس مازندران به مردم  استان و هم‌وطنان عزیز در ۲۴ ساعت شبانه‌روز در صورت بروز حادثه آماده امدادرسانی است.

رئیس مرکز فوریت‌های پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تعداد مأموریت‌های 6 ماهه نخست سال‌جاری در مازندران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع کل ماموریت‌های اعزامی اورژانس 22 هزار و 144 مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی(تصادف) در جاده‌های مواصلاتی به شهر و روستاهای استان بود و 47 هزار و 321  مأموریت غیر تصادفی نیز شامل بیماران قلبی، تنفسی و سکته بوده است.

صالح طبری‌بیان کرد: از مجموع مصدومانی که توسط اورژانس در ۶ ماهه نخست سال‌جاری به آنها خدمات پزشکی ارائه شده است؛ 11 هزار و 821 مصدوم در تصادفات شهری و 10 هزار و 323 مورد نیز در تصادفات  جاده‌ای در جاده‌های مواصلاتی به استان مازندران بوده است.

 وی بیان کرد: در این مدت،تعداد  تماس‌های مدیریت‌شده از جانب سه مرکز پیام و یک مرکز ارتباطات اورژانس استان به‌صورت میانگین روزانه 5 هزار تماس تلفنی بوده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم مازندران درخواست کرد که در هنگام وقوع حوادث جهت ارائه خدمات سریع  اورژانس هم‌وطنان ضمن تماس با ۱۱۵ و حفظ خونسردی خود از توصیه‌های پزشکی لازم که از طرف مرکز ارتباطات ارائه می‌شود؛ جهت حفظ جان بیمار خود توجه کنند.

وی در پایان به رانندگان توصیه کرد که در هنگام شنیدن آژیر آمبولانس ۱۱۵ و خودروهای امدادی دیگر، راه  را باز کنند، و از تجمع  در محل حادثه  پرهیز و حتی‌الامکان از جابه‌جایی بیمار یا مصدوم خودداری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز