خبرگزاری کار ایران

دبیر هیات همگانی مازندران مطرح کرد:

تدوین سند تحول، آینده نگری فدراسیون ورزشهای همگانی با هدف نشاط اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۳۸۷

دبیر هیات همگانی مازندران از تدوین سند تحول، تعالی و آینده نگری فدراسیون ورزشهای همگانی با هدف نشاط اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،رهام ابوطالبی عصرامروز سه شنبه در دومین جلسه شورای توسعه ورزش همگانی استان مازندران به گرد آوری دو جلد کتاب سند تحول تعالی و آینده نگری ورزش همگانی اشاره کرد و اظهار داشت: این سند با هدف حفظ و ارتقاء و توسعه دانش و مهارت و همچنین ساماندهی پژوهش های ورزش همگانی و فعالیت بدنی در جهت دستیابی به جامعه فعال،شاداب و سالم تهیه شده است.

وی افزود: نقش ورزش همگانی به عنوان شالوده و اساس ورزش قهرمانی بی بدیل است و نقش ارزنده ای در ایجاد شور و انگیزه مردم به انجام فعالیت های ورزشی ایفا نموده است.

دبیر هیات همگانی مازندران گفت: هم اکنون ایران، با داشتن سهم حدود 22 درصد از شرکت مردم در ورزش های همگانی در زمره کشورهایی است که رشد خوبی در این زمینه داشته است.

وی افزود: ورزش همگانی به عنوان یکی از مولفه های اثرگذار در چشم انداز،هدف خود را مبنی بر قرار دادن بیش از 50 درصد از جمعیت فعال کشور در فعالیتهای ورزشی تبیین نموده که برای نیل به هدف، ایجاد تحول در ورزش همگانی امری بدیهی و ضروری به نظر می رسد بر همین مبنا " سند تحول، تعالی و آینده نگری فدراسیون ورزشهای همگانی " در قالب یک جلد و در شش فصل تدوین گردیده است.

ابوطالبی به طرح آمادگی جسمانی سربازان در این سند اشاره کرد و گفت: توجه به اهمیت و ضرورت ورزش همگانی و فعالیت های بدنی برای حل مشکلات اجتماعی،اقتصادی،زیست محیطی و فرهنگی از مهمترین موضوعات مورد نیاز جامعه انسانی است .

وی ادامه داد: با توجه به حضور گسترده جوانان میهن در کسوت مقدس سربازی که بر مبنای آن می بایست حدود دو سال از عمر خود را در لباس رزم سپری نمایند و با نگرش به اینکه حضور آنان در نیروهای مسلح حالت گزینشی نداشته و با وضعیت های متفاوت جسمانی وارد این حوزه می شوند این طرح می تواند فراهم کننده شرایطی باشد تا وضعیت جسمانی سربازان در ابتدای ورود به یگان ها از طریق آزمون با وضعیت استانداردهای مورد نظر نیروهای مسلح مقایسه شود.

ابوطالبی طرح پایش سلامت مردم در رویدادهای ورزش همگانی،ورزش همگانی خانوادگی ایستگاهی،ارتقای سطت علمی ورزش همگانی،آمایش سرزمینی و منطقه بندی ورزش همگانی را از دیگر طرح های این سند برشمرد.

وی با بیان اینکه ورزش همگانی ،اولین و موثرترین امتیاز اجتماعی است ،مهندسی دوباره انجمن های ورزش همگانی،استفاده رایگان از سالن ها و اماکن ورزشی برای عموم مردم، انتخاب چهره ماندگار ورزش همگانی بر اساس الگوهای انجمن بین المللی ورزش همگانی ،احداث جاده های ورزش همگانی را از دیگر طرح های این سند بیان کرد.

ابوطالبی گفت: هماهنگی فعالیت کمیته های ورزش همگانی فدراسیون ها ،ساماندهی ایستگاه های ورزش همگانی در بوستان ها،طرح ملی سرشماری ورزش همگانی نیز از طرح های مطروحه در این سند است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز