خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران:

اعلام آمادگی چینی ها برای سرمایه گذاری و ساخت پالایشگاه نفت در مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۷۳۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از اعلام آمادگی شرکت های چینی برای سرمایه گذاری و ساخت پالایشگاه نفت در مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،حسن خیرانپور بعدازظهر امروز دوشنبه در دیدار با قائم مقام استاندار جیانگ شی چین و هیات همراه در استانداری مازندران به آمادگی سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری چین در پالایشگاه نفت مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت های چینی برای سرمایه گذاری و ساخت پالایشگاه نفت در مازندران اعلام آمادگی کردند.

وی به روابط خوب جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: این ارتباط می تواند زمینه روابط اقتصادی برای این دو کشور را به دلیل ظرفیت های موجود در استان مازندران فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: در زمینه همکاری دو کشور برای سرمایه گذاری در پالایشگاه نفت استان ،استانداری مازندران از هرگونه کمک مستقیم و غیر مستقیم دریغ نخواهد کرد .

وی به ظرفیت های مازندران اشاره کرد و گفت: سه فرودگاه  ،سه بندرفعال، 380 کیلومتر راه آهن ،388 کیلومتر ساحل دریای خزر و همجواری با کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله پتانسیل های استان مازندران به شمار می آید.

خیریانپور با اشاره به اینکه استان مازندران سالانه با تولید 7 میلیون تن محصولات کشاورزی در زمینه تولید محصولات مختلف سرآمد است و این امر می تواند زمینه تبادل اقتصادی دو کشور را فراهم کند ،ادامه داد: مازندران در زمینه تولید برخی محصولات از جمله مرکبات، کیوی، برنج، مرغ و غیره رتبه اول کشور را دارد.

وی افزود: همچنین این استان در حوزه صنایع دستی و گردشگری سالانه میزبان شمار زیادی از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

خیریانپور گفت: زیرساخت های مناسب برای سرمایه گذاری در مازندران مهیا است و آمادگی را داریم در راستای توسعه دیپلماسی اقتصادی در زمینه های مختلف سرمایه گذاری های مشترک انجام دهیم.

وی ادامه داد: به دلیل ارتباطات بین جمهوری اسلامی ایران با جمهوری خلق چین، فرصت برای سرمایه گذاری و تبادلات بین استان های دو کشور نیز مهیا است ضمن اینکه مازندران در حوزه های راهسازی، پتروشیمی، صنایع، مواد معدنی و غیره آمادگی برای جذب سرمایه گذار را دارد.

خیریانپور با اعلام اینکه در زمینه خودروسازی، ریل و راه آهن آماده جذب سرمایه گذار را داریم ،افزود: از سرمایه گذاران در بخش های مختلف در استان حمایت خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز