خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران :

هدف قانون کار باید اعتلای نیروی کار باشد/صدای کارگران باید شنیده شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۱۱۵

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت:هدف قانون کار باید اعتلای نیروی کار باشد.

به گزارش ایلنا از ساری، دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در اولین نشست ستاد بزرگداشت ۲۹ آبان(سالروز تصویب قانون کار) که با حضور اعضای برگزاری این ستاد در محل کانون بازنشستگان تامین اجتماعی برگزار گردید،اظهار کرد: اهمیت قانون کار در کشورمان به حدی است که پیش  از پیروزی انقلاب چندین بار مفاد آن اصلاح شد.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب گروهی که آقایان کمالی و سرحدی زاده وزرای اسبق کار از جمله آنها بودند، قانون جدید کار را تدوین و با استفساریه تاریخی آقای سرحدی زاده از حضرت امام راحل ؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام برای پایان دادن به اختلافات مجلس و شورای نگهبان تاسیس و اولین مصوبه اش نیز همین قانون کاربود که درسال 1369 اتفاق افتاد و 29 آبان همین سال درتقویم کارگری کشورثبت گردید.

نصراله دریابیگی گفت: درسالروز تصویب قانون کار، کارگران ضمن تجدید میثاق با امام راحل و بیعت دوباره با آرمانهای انقلاب و رهبر انقلاب حمایت قاطع خویش را ازقانون کار ابراز داشته وخواهان برقراری عدالت اجتماعی در واحدهای تولیدی وارتقاء معیشت و دستمزد نیروی کار و تامین امنیت شغلی خود خواهند شد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران ادامه داد: آنانی که زمانی شعارضرورت خصوصی سازی برای احیاء صنعت و اشتغال را سر می دادند امروز بیایند و ببینند که چه بر سر صنعت و تولید آمده؛ نساجی مازندران که روزگاری 8 هزار کارگر در آن مشغول به کار بودند؛ امروز فقط 400 نفر کارگر دارد و همین تعداد نیز چند ماهی حقوق نگرفته اند و به دلیل بدهی ها دفترچه بیمه اشان تمدید نمی شود؟!

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه  امروز بیش از 90 درصد نیروی کار در مازندران بصورت قرار داد موقت کار میکنند ،بیان کرد: کارگران ما در جامعه غریب هستند و با مشکلات فراوانی که دارند دیده نمی شوند و حاکمیت مسئول اجرای عدالت اجتماعی برای همگان و رفع تبعیض ها در جامعه است و باید صدای کارگران شنیده شود.

وی ادامه داد: نبود امنیت شغلی باعث شده تا در خانواده‌ کارگر قراردادی، همه احساس کنند که هر لحظه امکان دارد نان‌آور خانواده بیکار شود.

دبیراجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه هدف قانون کار باید اعتلای نیروی کار باشد، گفت: اگر چه در حال حاضراین قانون دارای ایرادات ونقص‌هایی است اما باید با کالبد شکافی و ارایه راهکارهای درست در راستای تقویت و رفع نقاط ضعف آن تلاش کنیم.

این فعال کارگری اظهار کرد: نگاه ما به قانون کار باید نگاه اصلاحات و هدف از قانون کار باید اعتلای نیروی کار، بالابردن وجدان، عظمت و ارزشمندی کار باشد که اگر قانون کار در این راستا حرکت کند قشرکارگر استقبال خواهد کرد.

وی گفت: ستاد 29 آبان متشکل از کانون شوراها،کانون بازنشستگان،کانون انجمن های صنفی،مجمع نمایندگان کارگر و خانه کارگر می باشد.

دبیراجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران خاطرنشان کرد: مراسم گرامیداشت بیست و هفتمین سال‌روز تصویب قانون کار با حضور هزاران کارگر در سراسر استان مازندران به مرکزیت ساری برگزار خواهد شد و در این روز کارگران از این قانون به یادگار مانده از امام شهیدان به دفاع خواهند پرداخت.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز