خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مواد غذایی سازمان غذا و داروی کشور تاکید کرد:

تمرکز بر مصرف مواد غذایی سلامت محور

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۷۱۰

مدیر کل مواد غذایی سازمان غذا و داروی کشور بر تمرکز بر مصرف مواد غذایی سلامت محور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از ساری،وحید مفید امروز شنبه در ششمین همایش بزرگداشت روز جهانی غذا در ساری  با بیان اینکه امروز تمرکز بر یک نقطه از مواد غذایی کارساز نیست اظهار داشت: رعایت کنترل غذا بایستی از مزرعه تا سفره محقق شود.

وی با اشاره به فائو درباره امنیت غذایی و عدم گرسنگی مردم دنیا، سلامت غذا را مسئله ای مهم دانست و اینکه سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور پایین است افزود: در زمینه کنترل مواد غذایی از مزرعه تا سفره خانواده باید نظام هماهنگ داشته باشیم.

مدیر کل مواد غذایی سازمان غذا و داروی کشور ، ساماندهی نظارت ها به صورت منسجم و برنامه محور را امری مهم اعلام کرد و گفت : اگر بتوانیم در سطح کشور، نهاد متولی در سیاستگذاری های بخش را داشته باشیم بسیاری از مشکلات موجود حل می شود.

مفید افزود: بسیاری از دوباره کاری ها و موازی ها با ایجاد سازمان متمرکز برای سیاستگذاری ها و برنامه ریزی واحد در بخش غذا رفع و منجر به امنیت غذایی می شود .

وی ادامه داد: سیاست ایجاد ساختار متمرکز می تواند ما را به شرایطی که مسائل و مشکلات بخش غذا را نداشته باشد سوق دهد.

مفید بیماری های غیرواگیر ناشی از غذا مانند دیابت ،چاقی را یکی از چالش های دیگر در این حوزه بیان و غذا را یکی از بخش های اصلی دانست که می تواند در کاهش بیماری های غیرواگیر نقش داشته باشد.

مدیرکل مواد غذایی سازمان غذا و دارو، اطلاع رسانی و ارائه آموزش های مناسب را در زمینه مصرف غذاو امنیت غذایی را مهم دانست و ادامه داد : مجموعه همکاری های بین بخشی باید منجر به ارتقای فرهنگ مصرف غذایی سلامت محور شود.

وی بر فرهنگ مواد غذایی سلامت محور تاکید کرد و افزود: تمرکز بر این بخش می توانیم  از مخاطراتی که در اثر مصرف مواد غذایی ایجاد می شود ،جلوگیری کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز