خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

مردم در مناطق حادثه دیده، باید هر چه زودتر به زندگی عادی بازگردند

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۰۴۹

استاندار مازندران گفت:مردم در مناطق حادثه دیده، باید هر چه زودتر به زندگی عادی بازگردند.

استاندار مازندران با اشاره به شرایط مناطق سیل زده تاکید کرد که مسئولان باید مشکلات اساسی نظیر آب، برق و گاز را در کوتاه ترین زمان ممکن در این مناطق برطرف کنند تا مردم به زندگی عای خودشان بازگردند.

محمد اسلامی در جمع اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در رامسر که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: مردم در مناطق حادثه دیده، باید هر چه زودتر به زندگی عادی بازگردند و احداث و مرمت جاده ها و پل ها، نکات ایمن سازی، زیرساخت های آب و برق و گاز هم باید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

وی گفت: تامین اعتبار برای مساعدت دیگر ماموریت اساسی است که باید پیگیری های لازم در این خصوص صورت گیرد. استاندار مازندران در ادامه با اشاره به اهمیت شریان های اصلی افزود: عملیات عمرانی در زیرساخت ها و جاده ها به خصوص روستاهای دور افتاده باید در اسرع وقت انجام گیرد.

استاندار گفت: پل ها در شمار زیرساخت هایی هستند که در کوتاه ترین زمان باید پیمانکاران قوی برای ساخت آن ها شروع به کار کنند زیرا شریان های اصلی تردد محسوب می شوند و باید شبانه روزی و در سه شیفت عملیات عمرانی انجام شود.

اسلامی تصریح کرد: تمامی مفروضات و محاسبات قبلی در خصوص پل ها اعتبار ندارد و طبق دبی جدید آب باید مورد ارزیابی و محاسبه قرار گیرد و برآوردهای لازم برای مسئولین استان ارسال شود.

استاندار مازندارن هچنین با اشاره به تخریب برخی منازل خطاب به مسئولان شهرستانها گفت: به منظور رفاه حال خسارت دیدگان تمهیدات لازم جهت اسکان این افراد در پلاژهای دولتی، نهادها و سازمان ها فراهم شود و تامین غذا و نیازهای اولیه این افراد هم لحاظ شود.

وی گفت: در فرمت بررسی ها و نظارت ها حجم خسارت به باغات کشاورزی و مزارع را نیز مورد ارزیابی قرار دهید و کسی از قلم نیفتد. اسلامی با اشاره به تامین نیازهای مردمی تصریح کرد: بر اساس فرم های پر شده به خسارت دیدگان وام های بلاعوض و تسهیلات با بهره 4 درصد پرداخت می شود و منابع مالی بنیاد برای تامین این تسهیلان تامین می شود.

اسلامی افزود: بدون فوت وقت ماشین های مکانیکی (بلدوزر) به منظور لایروبی و دیواره کشی تمام رودخانه ها در مناطق حادثه دیده شروع به کار کنند تا امنیت روانی مردم تامین و این کریدورها ایمن سازی شوند. استاندار مازندران هر گونه تصرف حریم رودخانه را از دلایل بروز این حوادث خواند و مجوزهای داده شده در این حریم را غیر قانونی دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز