خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور مطرح کرد:

برداشت غیر اصولی از جنگل عامل رخداد سیل کم نظیر در مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۶۳۰

معاون رئیس جمهور گفت: برداشت هایی که در جنگل بدون اصول فنی صورت میگیرد می تواند موجب یک چنین سیل کم نظیر و خسارات بشود.

به گزارش ایلنا،محمد باقر نوبخت صبح امروز در فرودگاه رامسر اظهار داشت: سیل روزهای گذشته خساراتی به منطقه وارد کرد؛ هم به مردم و اموال شخصی آنان و هم به زیرساخت های شهر، از این جهت وظیفه بود برای ارزیابی و هرنوع کمکی که با فوریت لازم است برای این مردم صورت بگیرد.

وی افزود: این موضوع در جلسه هیات وزیران شب گذشته نیز مطرح شد، رئیس جمهور و هیات وزیران از خسارتی که به مردم و منطقه وارد شد، بسیار متاسف بودند‌.

معاون رئیس جمهورگفت: بنده با توجه به تعلقات عاطفی و جایگاه مسئولیتی که در سازمان برنامه و بودجه دارم ، امروز را در جمع مردم خواهم بود و از همه مناطق بازدید خواهم کرد.

وی ادامه داد: غیر از بازدید از مناطق تیم بازرسی ویژه هم ارزیابی خواهد کرد.

نوبخت تصریح کرد: روز چهارشنبه در اولین جلسه هیئت دولت برای جبران بخشی از خسارات سیل اخیر منابع مالی مصوب و در اختیار استان قرار خواهد گرفت، تلاش می کنیم تا آنجایی که بتوانیم بخشی از خسارتی که به مردم و ابنیه تاریخی وارد شد را جبران بکنیم‌.

وی افزود: آنچه برای ما مهم است، شناخت علل آن به ویژه آبخیز داری است تا در سیل های بعدی از مصونیت برخوردار شود.

نوبخت با بیان اینکه یک تیم هم در آن قسمت کار خواهد کرد به خصوص در ارتفاعات برداشت هایی که در جنگل بدون اصول فنی صورت میگیرد می تواند موجب یک چنین خساراتی بشود اضافه کرد: ضمن اینکه رخدادی که در روزهای گذشته داشتیم بر اساس تجربه و سوابق قبل، می توان گفت کم نظیر بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز