خبرگزاری کار ایران

درگفتگو با ایلنا مطرح شد؛

ضرورت بازآفرینی فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هنر سینما و نمایش

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۹۰۲

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مرکز مازندران بر ضرورت بازآفرینی فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هنر سینما و نمایش تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از ساری،حمیدرضا عشریه در حاشیه نشست عوامل تولید فیلم خان طومان درگفتگو با خبرنگار ایلنا ، با اشاره به هفته دفاع مقدس ، دفاع مقدس را گنجیه‌ای ارزشمند برای نسل جوان دانست و اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد شهدا موجب حفظ ارزش‌ها و استقلال این کشور است و شاید کمترین حق شهدا احیای نام آنان و پیام ایشان باشد چراکه معرفی شهدا و زندگی ایشان و وصایای آنان بر روی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان اثر گذار است.

وی یکی از ابزارهای مهم و تاثیر گذار برفرهنگ را ساخت فیلم‌های ارزشی و فاخر عنوان و بر ضرورت انتقال مفاهیم دفاع مقدس به زبان هنرتاکید کرد و افزود: ما در قبال شهدا، خانواده‌های شهدا و نسل جوان مسئولیم و باید گنجینه عظیم دفاع مقدس را با روش‌های نوین و هنرگونه به جامعه انتقال دهیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ساری با تشریح سه دوره از استعمار در دنیا گفت: استعمار در دوره کهن با استفاده از ادوات جنگی نظیر هواپیما، توپ، تانک تصرف کشورها  را در زمره ی اهداف خود قرار داد پس از آن در دوره استعمار نو با عوامل مزدور داخلی حاکمیت آن کشور را تغییر می‌داد و در این بازه زمانی که استعمار، فرانو می‌باشد در قالب جنک نرم با استفاده از ماهواره، اینترنت ، فیلم ، کتاب ، همچنین روش های تبلیغی و رسانه ای ارزش ها و باورهای یک کشور رامورد هدف قرار می‌دهد.

هدف دشمن در جنگ نرم، فروپاشی نظام خانواده است

وی افزود: در دوره جنگ نرم آمریکا و دشمنان نظام با ایجاد شایعه، فریب و ساخت فیلم ضد ارزشی در صدد فروپاشی خانواده در کشورهای جهان سوم هستند بنابراین در چنین شرایطی اولویت کانون مقدس خانواده داشتن یک برنامه‌ریزی مناسب برای مقابله با تهاجم های فرهنگی دشمنان در چارچوب ارزش‌های دینی است.

عشریه ادامه داد: در حقیقت پویایی تربیت دینی در شرایط کنونی به پویایی روش‌ها، نگرش‌ها و برنامه هایی که درسطح خانواده، نظامهای آموزشی و سیاست‌های حاکم بر جامعه وابسته است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی بی وقفه تهاجم فرهنگی علیه کشورمان را ادامه می دهد که در این ارتباط باید برای مقابله با این هجمه طرح و ایده مناسب از سوی فیلمسازان و هنرمندان ارائه شود، گفت: در چنین شرایطی ما بایستی بر اساس تخصص، مهارت وظیفه‌مان شیوه‌های مناسب برای مقابله و پیشگیری از این ترفند دشمن بکارگیری کرده و نسبت به تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی و بومی تلاش کنیم.

عشریه  با اشاره به اینکه هدف نهایی جنگ نرم و نفوذ سیاسی، فکری و فرهنگی دشمن، براندازی نظام سیاسی با بهره‌گیری از قدرت نرم کشور مهاجم است، تصریح کرد: حفظ هویت ملی و ارزش‌های دینی و اسلامی ، تقویت اراده و ارتقاء خودباوری در جوانان و تقویت باورها و اعتقادات دینی و مذهبی آحاد جامعه را از جمله راههای مقابله با جنگ نرم است.

شهدا الگوهای ایمان و اعتقاد در جامعه اسلامی هستند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ساری به رشادت‌های رزمندگان ، ایثارگران و شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اشاره کردو گفت: شهدا و ایثارگران ارزشهای نظام و الگوهای ایمان و اعتقاد در جامعه اسلامی هستند .

وی افزود: بنیادهای اجتماعی بایستی بر حول و محور ارزشهای شهدا حرکت کند و توجه به شهدا و آرمان های آنان حفظ فرهنگ و آرمان های کشور است.

عشریه با بیان اینکه شهدا فراتر از اسطوره‌ها هستند و باید فضای جامعه همواره از عطر، نام و یاد شهدای گلگون کفن آکنده باشد ،بازآفرینی شخصیت سرداران والامقام دفاع مقدس در قالب هنر خصوصا هنر سینما را برای ترویج و انتقال ارزش های این نسل دوران ساز به جامعه و نسل های آینده کاری ارزشمند و موثر توصیف نمود .

وی با تاکید بر این که مجاهدات شهدا باید با عالی ترین جلوه‌های هنری به تصویر کشیده شود، بیان داشت: فیلم تهیه شده در این خصوص باید به حدی فاخر و برجسته باشد تا آیندگان عظمت روحی و بزرگی کاری که شهدا در دوران دفاع مقدس انجام دادند را دریابند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ساری با بیان اینکه روایت خان طومان تکرارعاشورا و فتح المبین هاست،ساخت فیلم شهدای خان طومان توسط هنرمندان استان را به فال نیک گرفت و گفت: شهدای خان طومان شهدایی هستند که الگویی تمام عیار از زندگی جوان مومن انقلاب را در دهه سوم انقلاب به نسل امروز معرفی کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز