خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر هماهنگی و پایش وزارت خارجه:

افزایش تولیدات داخلی زمینه حضور بیشتر در بازار جهانی را فراهم میکند

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۳۴۵

مدیر کل دفتر هماهنگی و پایش وزارت خارجه گفت: وزارت خارجه با استفاده از ابزار دیپلماسی و سیاسی وارد میدان می شود تا با افزایش تولید داخلی زمینه حضور بیشتر در بازارهای جهانی فراهم شود .

به گزارش ایلنا از ساری،احمد معصومی فر  در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی کشاورزی در ساری اظهار داشت: کارگروه اخیرا با دستور معاون اول رئیس جمهور در وزارت امور خارجه تشکیل شد تا روند بهینه سازی تجارت بین المللی این نوع شرکت ها را انجام دهد .

وی برگزاری کارگاههای آموزشی آشنا با قواعد و اصول تجارت بین المللی را از جمله برنامه های این کارگروه ویژه وزارت خارجه عنوان کرد و افزود: باتوجه به اهمیت ارتباط تجاری بین المللی و  برای حفظ ارتباط تجاری با کشورهای اروپایی اقدامات در این کارگروه می تواند اثربخش باشد .

مدیر کل دفتر هماهنگی و پایش وزارت خارجه از تشکیل کارگروه ویژه توسعه همکاری شرکت های کوچک و متوسط با دیگر کشورها در این وازرتخانه خبرداد و گفت : این کارگروه تلاش می کند تا شرکت های داخلی را با مسائل تجارت بین المللی آشنا و توانمند بکند .

وی از اجرای اقتصاد مقاومتی و گسترش همکاری با کشورهای همسایه به عنوان دوابر اولویت این وازرتخانه نام برد و گفت :  وزارت خارجه در دور جدید برنامه ریزی با اولویت قراردادن این مسائل ساختار وزارتخانه ای خود را تغییر داده است .

معصومی فر افزود: وزارت خارجه برای این منظور با استفاده از ابزار دیپلماسی و سیاسی وارد میدان می شود تا با افزایش تولید داخلی زمینه حضور بیشتر در بازارهای جهانی فراهم شود .

وی ادامه داد: تقویت صادرات کالاهای غیر نفتی ، خدمات فنی و مهندسی و نیروی کار و واردات سرمایه ، تکنولوژی و جذب توریسم در برنامه های وزارت خارجه قرار دارد .

معصومی فر تاکید کرد : برای رسیدن به توسعه صادرات باید در زمینه زیرساخت های این بخش از جمله لجستیکی و ترانزیتی اقدامات لازم صورت بگیرد .

مدیر کل دفتر هماهنگی وزارت خارجه در خصوص مسائل اخیر بین المللی و خروج ترامپ از برجام گفت : برخلاف چهار دهه اخیر برای نخستین بار اقدام  آمریکا مورد حمایت دیگر کشورها قرار نگرفت و در این مساله بجز سه کشور و یک رژیم صهونیزم حامی ندارد.

معصومی فر افزود: این اقدام ترامپ باعث شد تا جهانیان بدانند آمریکا قابل اعتماد نیست حرفی که 40 سال جمهوری اسلامی ایران آن را فریاد زد .

وی گفت : این اتفاقات باعث شد تا اروپایی ها متوجه شوند که اقتصادشان در گروگان دلار آمریکا است و برای نجات آن وارد عمل شوند .

معصومی فر به تصمیم کشورهای اروپایی و آسیایی برای خروج کشورشان از دایره دلار به عنوان شروع تغییرات در عرصه اقتصاد بین الملل نام برد .

در نمایشگاه بین المللی کشاورزی مازندران  50 شرکت  داخلی فعال‌ در عرصه های کشاورزی ، شیلات و دام سرمایه گذاران بخش کشاورزی از 15 شرکت روسیه ، بلغارستان و لهستان  نیز حضور دارند .

این نمایشگاه تا ششم مهر در محل مجتمع نمایشگاه نیاوران واقع در ساری برپاست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز