خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

کاهش 25 درصدی کشته شدگان عابرین پیاده

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۹۵۵

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کاهش 25 درصدی کشته شدگان عابرین پیاده خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد در چهارماهه امسال تعداد ۴۶ نفر (۳۱مرد و ۱۵ زن) از عابران پیاده بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد کاهش داشت.

وی افزود: مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در چهارماهه امسال ۱۸۳  نفر است که ۲۵درصد از کل تلفات حوادث رانندگی در این چهارماهه عابران پیاده هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اضافه کرد: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز پزشکی قانونی استان، اردیبهشت‌ماه با ۱۸ بیشترین و فروردین با ۱۳، خردادماه با ۱۰ و تیرماه با ۵ فوتی به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این مسؤول بیان کرد: بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده در شهرستان‌های بابل با ۹، آمل و قائم‌شهر هر کدام با ۶ مورد به ترتیب بیشترین فوتی در آن به ثبت رسید.

عباسی تصریح کرد: براساس آمار ارجاعی بیشترین نوع وسیله درگیر با عابرین پیاده را ۸۱ درصد خودروی سواری هستند که از این تعداد پراید با ۱۳ مورد و ۲۰۶ با ۵، سمند و پارس هر کدام با ۳، ۴۰۵ با ۲ و تندر با یک و سایر سواری‌ها با ۱۰ مورد به ترتیب بیشترین رکورد را به ثبت رساندند.

وی در پایان گفت: تعداد ۲۵ نفر در محور برون‌شهری و راه روستایی و ۲۱ نفر هم محور درون‌شهری جان خود را از دست دادند و همچنین ۲۴ نفر از عابران در بیمارستان و ۲۲ نفر هم در محل حادثه فوت کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز