خبرگزاری کار ایران

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی مازندران :

70 درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۵۹۱

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی مازندران گفت:اجرای قانون همسان سازی حقوق مستمری بگیران با همکاری دولت از خواسته های بازنشستگان است.

به گزارش ایلنا از ساری ، مدیر کل سازمان تامین اجتماعی مازندران در همایش تکریم خانواده و روز بازنشستگان که با حضور جمع کثیری از بازنشستگان استان برگزار شد ، هدف از برگزاری این همایش را ایجاد نشاط و شادابی در بازنشستگان و نشانه ی توجه ویژه ی سازمان تامین اجتماعی به سلامت آنان دانست و گفت : بازنشستگان حق بزرگی بر گردن جامعه دارند و سلامت و نشاط آنان باید همواره مورد توجه قرار گیرد .

سید علی اصغر محمودی  ادامه داد :ارائه خدمات مناسب فرهنگی و اجتماعی به بازنشستگان و مستمری بگیران از جمله وظایف سازمان تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی یک سازمان مشاع و بین النسلی است، اظهار داشت: این سازمان در تامین امنیت روانی و اجتماعی و تامین معیشت ذینفعان آن نقش مهمی دارد و تشکل ها کارگری و بازنشستگی همواره بر استقلال منابع این سازمان تاکید دارند.

سید علی اصغر محمودی با اشاره به اینکه 70 درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند، گفت: اجرای قانون همسان سازی حقوق مستمری بگیران با همکاری دولت از خواسته های بازنشستگان است.

وی با اشاره به اینکه 120هزار خانوار بازنشسته  و 11 هزار بیکار تحت پوشش تامین اجتماعی استان مازندران قرار دارند گفت : این سازمان ماهانه 250 میلیارد تومان پرداختی دارد.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی مازندران از مطالبه معوقه 700 میلیارد تومانی تامین اجتماعی مازندران خبرداد و گفت:با پرداخت این بدهی بخشی از مشکلات سازمان حل و  قطعاً خدمات رسانی در این بخش بیشتر خواهد شد.

محمودی همچنین از بدهی درمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی خبر داد و افزود:پرداخت بدهی تامین اجتماعی منوط به تحقق مطالبات است.

وی در ادامه از دکتر نوربخش ، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور ،بعنوان یک مدیر متخصص و متعهد  نام برد و گفت:قطعاً حمایت های دلسوزانه ایشان در جهت بهبود وضعیت این سازمان اثر گذار بوده است .

بازنشستگان، بزرگترین سرمایه های اجتماعی کشور

در ادامه این مراسم، فرماندار چالوس اظهار داشت:این اجتماعات و همایش ها موجب یادآوری 30 سال خدمت صادقانه بازنشستگان به این مرز و بوم است .

زندی افزود: بازنشستگان نقش ویژه و مهمی در پیشرفت و توسعه کشور داشته  و تجارب گران بهایی را در سالیان طولانی فعالیت خود اندوخته اند و تجربه و تدبیر آنان می تواند به عنوان پشتوانه ، چراغ راه و تکیه گاه نسل جوان امروز و فردای کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کارگران و بازنشستگان بزرگترین سرمایه های اجتماعی کشور هستند افزود:نباید از تجارب این قشر غافل شد چرا که استفاده از تجربیات بازنشستگان موجب بهره وری در کار می شود .

در پایان این مراسم آقای رجبعلی اصغری وسطی کلائی از قائمشهر ، ، آقای محمد رضا پور علمی از نوشهر و خانم ناهید ملک از ساری بعنوان بازنشسته نمونه استان مورد تجلیل قرار گرفتند .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز