خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی نیروی انتظامی مازندران خبر داد:

تشکیل شورای معتمد پلیس در کلانتری‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۸۴۸

معاون اجتماعی نیروی انتظامی مازندران از تشکیل شورای معتمد پلیس در کلانتری‌ها برای امنیت محله‌محور در سطح استان مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،سرهنگ علیرضا باقری  صبح امروز در جلسه بهره وری از ظرفیت سازمان و ادارات برون سازمانی برای جذب پلیس افتخاری با تاکید بر برقراری امنیت در جامعه اظهار داشت: امنیت نیازی بنیادین و پایدار است که برآورده شدن سایر نیازهای جمعی نیز به وجود آن بستگی دارد.

وی افزود: نیروی انتظامی به عنوان متولی ایجاد نظم و امنیت در جامعه، وظیفه دارد نظم و امنیت را در گستره جغرافیایی جمهوری اسلامی برای آحاد جامعه به ارمغان آورد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی مازندران با بیان اینکه امنیت موضوع بسیار اساسی و راهبردی و زیرساختی همه کشورها به شمار می آید ،افزود: امروز در همه دنیا امنیت به عنوان بحث اساسی مطرح است و کشور ما نیز  همواره در معرض هجمه دشمن در قالب جنگ نرم و سخت بوده است در چنین شرایطی وجود امنیت پایدار الزامی است.

باقری با بیان اینکه در فلسفه حاکمیتی جمهوری اسلامی در بسیاری از اصول و قوانین اساسی به موضوع امنیت تاکید شده است گفت : بنابراین تمامی دستگاه های حاکمیتی بایستی در تحقق این موضوع تلاش روز افزونی داشته باشند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که ایجاد امنیت اجتماعی و روانی در هر جامعه‌ای بسیار حائز اهمیت است و بدون وجود آن و دیگر انواع امنیت ها جامعه‌ای پابرجا نمی‌ماند بنابراین موضوعی بسیار پراهمیت و قابل توجه است که بایستی به آن توجه شود.

باقری با اشاره به اینکه فلسفه انقلاب اسلامی و بندهایی در قانون اساسی در زمینه امنیت است نقش مردم را در ایجاد امنیت اجتماعی مهم دانست و  ادامه داد:  با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی، می توان بخشی از آسیب‌ها را کاهش دهیم.

وی با بیان این که رویکرد پلیس در جمهوری اسلامی ایران، امنیت مردم محور و پلیس اجتماعی است، افزود: با این رویکرد و آمادگی نیروهای امنیتی و انتظامی و مشارکت مردم، امنیت مورد توجه ویژه قرار می گیرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی مازندران به مرکز مشاوره رایگان ناجا اشاره کرد : 80 درصد پرونده‌ها  که به کلانتری‌ها و مرکز مشاوره پلیس ارجاع دادیم منجر به صلح و سازش شد.

باقری خبر داد: شورای معتمد پلیس در کلانتری‌ها با فعالیت سه تا پنج نفر برای امنیت محله‌محور تشکیل شده است تا آموزش رشد‌مدار را پیگیری کنیم‌.

وی در پایان از تشکیل شورای معتمد پلیس در کلانتری‌ها برای امنیت محله‌محور در سطح استان مازندران خبر داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز