خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

ضعف و سوء مدیریت داخلی ریشه نابسامانی های اقتصادی ایران/بی تدبیری تیم اقتصادی دولت علت نابسامانی های اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۱۳۳

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت:ضعف و سوء مدیریت داخلی ریشه نابسامانی های اقتصادی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گلوگاه، علی محمد شاعری در آیین تجلیل از خبرنگاران شرق مازندران که شب گذشته در شهرداری گلوگاه برگزار شد، اظهار کرد: رسالت اصلی خبرنگاران در افزایش آگاهی، انتقال مشکلات مردم به مسئولین، شفاف سازی جامعه، ایجاد فضای مناسب برای نقّادی سازنده در جهت دستیابی به توسعه است.

وی مردم را یکی از پایه های اصلی و اساسی توسعه ی کشور برشمرد و گفت: مردم هر چه آگاه تر و با بصیرت تر باشند مسیر پیشرفت هموارتر و هزینه های پیشرفت و توسعه کمتر و بهره وری اداره امور کشور بیشتر خواهد شد. انسان هایی می توانند پایه و اساس توسعه پایدار و ماندگار در کشور باشند که بتوانند با دانش و بینش مسائل پیرامونشان را تجزیه و تحلیل کنند هر چه قدرت تجزیه و تحلیل بیشتر باشد توسعه سرعت می گیرد اگر عوامل توسعه به منابع، سرمایه، عامل انسانی و مدیریت متّکی باشد عامل انسانی از همه مهمتر و اساسی تر است.

نماینده شرق مازندران در مجلس گفت: خبرنگاران در فرآیند توسعه نقش کلیدی و اساسی دارند. تجلیل از خبرنگاران نباید منحصر به یک روز باشد در تمامی زمان ها و شرایط بایستی ارزش و جایگاه خبرنگاران را ارج نهیم. روز خبرنگار، روز نمادین برای یادمان شهیدِ خبرنگار صارمی و فرصتی است تا صدای خبرنگار را بشنویم.

علی محمد شاعری به مهمترین مسئله ی امروز جامعه اشاره کرد و گفت: دولت آمریکا به صورت خودسرانه و با روش استکباری به صورت یک جانبه از معاهده بین المللی برجام خارج شد و ملت ایران را با تحریم های جدید و فشار تهدید کرد با روش استکباری می خواهد ایران را تسلیم کند اما ملت ما دیرزمانی است که با روش های آمریکا آشناست از کودتای ۲۸ مرداد تا قیام امام در سال ۱۳۴۱ و پیروزی انقلاب، دوران جنگ، فرماندهی و حمایت منافقین، حمایت از کودتاها و سلطنت طلب های داخلی، تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران طی ۴ دهه اخیر؛ ملت ایران ظلم و ستم و عهد شکنی آمریکا را فراموش نکرد.

وی بیان کرد: آمریکا قابل اتکا نیست. خروج آمریکا از برجام بار دیگر بی اعتمادی ایران به آمریکا را افزایش داد آمریکا بنا دارد در تحریم دوره ی جدید فشار ملت ایران را بیشتر کند تا بتواند به اهداف شوم خود یعنی تاراج منابع و انرژی منطقه، حمایت از دولت غاصب اسرائیل و یکسره کردن کار نهضت های آزادی بخش و جریان مقاومت دست یابد ملت ایران هوشیار است و تسلیم شرایط ناعادلانه نخواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آمریکا اعلام کرد تمامی تحریم هایی که در اثر برجام لغو شده را برگرداند هنوز تحریم شروع نشد؛ در لایحه بودجه ارز ۳هزار و ۸۵۰ تومان و فروش نفت حدود ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز پیش بینی کردیم و درآمد دولت به نفت کاهش دادیم و قانون بودجه ۹۷ طوری تنظیم شد که بتوانیم خودمان را با شرایط متفاوت سازگار کنیم. امروزه در فروش نفت و روند اخذ مالیات و تامین منابع نسبت به سال گذشته کاهش نداشتیم حال علت و ریشه این نابسامانی های اقتصادی چیست؟

شاعری تصریح کرد: نابسامانی های اقتصادی در ۳ ماه اخیر نتیجه بی تدبیری و بی برنامگی تیم اقتصادی دولت و عدم آمادگی دولت در مواجهه با شرایط جدید و جنگ روانی دشمن بود.

وی یادآور شد: دشمن همیشه تلاش می کند جنگ روانی علیه ما طراحی و تحمیل کند و اتاق جنگ تشکیل داد قبل از اینکه دشمن بخواهد ما را تحریم اقتصادی کند جنگ روانی تحمیل کرد دولت هم توان مقابله و پیش گیری جنگ روانی نداشت و تیم اقتصادی دولت برنامه جامعی برای مواجهه با شرایط جدید ارائه نداد عدم تعادل میان عرضه و تقاضا در کشور به وجود آمد و تورم انتزاعی و کاذب ایجاد شد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: علت نابسامانی های اقتصادی نه در شورش های خیابانی سال گذشته می دانم و نه در تحریم های اقتصادی کشورهای خارجی ، علت اصلی در ضعف و سوء مدیریت داخلی می دانم.

شاعری بیان کرد: پیرو این شرایط، مجلس جلسات متعدد تشکیل داد و نظرات و دیدگاهش را مطرح کرد و دولت را مکلف کرد که بایستی در مسیر درست حرکت کند اقدامات و پیگیری هایی شد شخص مقام‌ معظم رهبری وارد میدان شدند جلسات متعددی با سران سه قوه برگزار و در نهایت شورای هماهنگی سران سه قوه برای ساماندهی مسائل پیش رو تشکیل شد و به رئیس جمهور اعلام کردند تصمیمات سران سه قوه لازم الاجراست مهمترین تصمیم، بسته جدید ارزی بود که از هفته قبل به مرحله اجرا گذاشت اگر دولت بتواند همین بسته جدید ارزی را به خوبی اجرا کند می توان از شرایط موجود عبور کرد.

وی ادامه داد: برای کنترل نقدینگی بسته جدیدی در راه است اگر نقدینگی کشور مهار نشود آثار زیان باری دارد می توان با واگذاری طرح ها و پروژه های نیمه تمام عمرانی دولت

به بخش خصوصی، متعادل کردن نرخ سود بانک ها، مدیریت نقدینگی سرگردان در بازار و هدایت به سمت رونق اقتصادی بخشی

از چالش های پیش رو حل کنیم به شرطی که تیم اقتصادی دولت تدبیر لازم داشته باشد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هدف از اعمال نظارت بر دولت، تغییر و بهبود رفتار دولت است اگر کارکرد تیم اقتصادی دولت بهبود یابد به استیضاح متوسل نمی شویم اگر به این نتیجه برسیم که راه حلی باقی نماند استیضاح در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شاعری به سوال ۸۰ نماینده مجلس از رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: به زودی رئیس جمهور با حضور در صحن علنی مجلس به ۵ سوال نمایندگان پاسخ خواهد داد.

وی اظهار کرد: ظرفیت های مدیریتی کشور برای برون رفت از چالش های پیش رو به مراتب بیشتر از ظرفیت های فعلی است اگر ظرفیت ها را خوب بشناسیم و از افراد توانمند در سطوح مختلف مدیریتی کشور استفاده کنیم می توانیم از بحران ها عبور و توطئه دشمن را خنثی کنیم.

نماینده مردم شرق مازندران تاکید کرد: در تصویب تعدادی از قوانین نقش اصلی و اثرگذاری داشتم قوانینی مانند هوای پاک، حفاظت از خاک، تنفس جنگل، مقابله با واردات و مصرف محصولات تراریخته، حفاظت از ذخایر ژنتیکی ایران، حفاظت از تالاب ها، توسعه مبادلات اقتصادی و کشاورزی با کشورهای عراق، آذربایجان و کشورهای حوزه دریای خزر و چین، جلوگیری از انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران، افزایش حقوق مستمری بگیران تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، تصویب قانون منع به کار گیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی، مقابله با واردات بی رویه محصولات کشاورزی به داخل کشور مثل برنج، توسعه صادرات محصولات کشاورزی، تشویق مشوق های صادراتی و افزایش حداقل دوبرابری سامانه های نوین آبیاری در کشور.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز