خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس شورای شهر ساری اعلام کرد:

68 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای نیروگاه زباله سوز ساری

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۸۸۵

نائب رئیس شورای شهر ساری گفت: 68 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه 450 تنی زباله سوز ساری لازم است.

به گزارش ایلنا ازساری،علی اکبر زلیکانی عصرامروزدر جلسه شورای شهرساری به نیروگاه 450 تنی زباله سوز ساری به پیشرفت ۴۴ درصدی اشاره کرد و اظهار داشت: دلیل اصلی تاخیر در اجرایی شدن این پروژه ،اخذ مجوز از سازمان محیط زیست و تاخیر در تامین منابع مالی  و اجرای عملیات تحکیم زیر فنداسیون های ساختمان های صنعتی و عدم وجود چشم اندازی مطوئن جهت تامین اعتباربوده است.

وی با اعلام اینکه تجهیزات اصلی از خارج خریداری و به محل پروژه در مرکز استان مازندران حمل شده است، افزود: براساس برنامه زمان‌بندی تا اسفندماه سال جاری ساخت ابینه وخرید تجهیزات در صورت تامین اعتباربه اتمام می‌رسد.

نائب رئیس شورای شهر ساری گفت: با تکمیل ابنیه ،نصب تجهیزات خریداری درکمترین زمان نصب و فعالیت آزمایشی آن شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ میلیون دلاراعتبار ارزی برای خرید تجهیزات این نیروگاه هزینه شده که ۱۸ میلیون دلارمعادل 60 درصد سهم دولت و 40 درصد مابقی توسط شرکت تدبیر توسعه سلامت (تی تی اس) بوده است ادامه داد: ۶۵ درصد تجهیزات نیروگاه، وارد شهرک صنعتی شماره یک شده ودر سه سوله شامل دو سوله اجاره‌ای و یک سوله شهرداری درحال نگهداری است.

زلیکانی افزود: در مجموع۳۰ میلیارد تومان برای ابنیه هزینه شده و میزان پیشرفت فیزیکی کل ابنیه با تحکیم بستر و تاسیسات زیربنایی ۴۴ درصد است و تا پایان تیرماه، ۳۴ درصد از کل ابنیه تکمیل می‌شود ضمن اینکه  بایستی تا اسفندماه امسال ابنیه تکمیل شود .

وی با اعلام اینکه ۶۸ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه لازم است، بیان کرد: ۱۶ میلیارد تومان به صورت اوراق از سازمان‌ همیاری شهرداری‌ها به شهرداری ساری واگذار شده است.

زلیکانی با اشاره به فرآیند نیروگاه ساری درتشریح آن افزود: زباله ها پس از تفکیک تسمه تفاله در مخزنی بتنی که گنجایش انباشت زباله تا 10 روز را دارد ریخته می شود و در کف مخزن پیت سوراخ هایی برای انتقال شیرابه و فضایی برای ذخیره شیرابه وجود دارد.

نائب رئیس شورای اسلامی ساری در بخش دیگر ازسخنانش با بیان اینکه ساری تنها مرکز استان در کشور از که طرح مطالعات ترافیکی در آن مصوب نشده است، تصریح کرد: طرح جامع مدیریت پسماند در استان مازندران وجود خارجی ندارد.

علیجان شمشیربند، عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه برای اجرای پروژه زباله سوز شهرداری ساری وعده‌های بی عمل ندهیم، افزود: سال 97 باید سال پایان احداث نیروگاه زباله سوز باشد.

وی با بیان اینکه محل دفن فعلی زباله شهر ساری مورد اعتراض مردم منطقه چهاردانگه است گفت:  سازمان پسماند شهرداری ساری باید در احداث نیروگاه زباله سوز نقش  فعال داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز