خبرگزاری کار ایران

"درویشی " مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران شد

انتظارات 15 گانه معاون وزیرکار از مدیرکل برای ارتقاء مهارت آموزی

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۸۸۷

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور درحکمی " سید حسین درویشی" را به عنوان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران منصوب نمود.

به گزارش "ایلنا" ازساری و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در حکم" سلیمان پاک سرشت" رئیس سازمان فنی وحرفه ای کشور آمده است:

نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب عالی در حوزه مهارت آموزی، به موجب این حکم به عنوان «مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران» منصوب می شوید تا از طریق تعامل، همدلی و بهره مندی از توانمندی های نیروی انسانی آن اداره کل و مراکز تابعه و همچنین ارتباط موثر با معاونین سازمان، مدیران ستادی و استانی، مسولان دولتی، بخش های عمومی و خصوصی در راستای دستیابی به رسالت، مأموریت ها و اهداف سازمانی و همچنین در اجرای سیاست‌های کلی اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و با تکیه بر اصل شایسته سالاری و برنامه ریزی منسجم اولویت های زیر را در اداره امور مربوط به حوزه تحت مدیریت مبنا قرار دهید:

1. برنامه ریزی جهت اجرای تکالیف قانونی همچون سیاست های اقتصاد مقاومتی، سیاست های کلی اشتغال، ابلاغ مقام معظم رهبری، برنامه ششم توسعه و برنامه های اعلامی از سوی وزارتخانه متبوع و عملیاتی نمودن راهبردها و سیاست‌های دولت محترم تدبیر و امید در راستای تحقق الزامات توسعه اشتغال.

2. برنامه ریزی آموزشی بر مبنای نیاز سنجی حاصل از تعاملات بین دستگاهی، سند آمایش سرزمین، عوامل موثر در توسعه اقتصادی، اجتماعی ذیل هماهنگی لازم با فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان و استاندار محترم در راستای ارتقای کیفی و تنوع بخشی   آموزش های فنی و حرفه ای.

3. استقرار عدالت اجتماعی آموزشی از طریق افزایش دسترسی اقشار آسیب پذیر و آسیب دیدگان اجتماعی به فرصت‌های            مهارت آموزی از طریق هماهنگی و همکاری دو سویه با دستگاه های ذیربط.

4. برنامه ریزی در جهت ایجاد و توسعه رشته‌های جدید متناسب با نیازهای استان و گسترش دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای با اولویت فناوری های جدید و افزایش تنوع و سطح دسترسی به آن نوع آموزش ها.

5. برنامه ریزی برای ایجاد ارتباط آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با بسته های اشتغال فراگیر توانمندسازی نیروی کار در جهت صیانت از اشتغال و بهره وری (طرح تکاپو، طرح کارآموزی در محیط واقعی کار و طرح کارورزی).

6. بهره گیری موثر از ظرفیت همکاران و مربیان محترم در راستای پیاده سازی مدیریت مشارکتی و افزایش رضایتمندی شغلی.

7. برنامه ریزی جهت ارتقای توان نظام مهارت آموزی از طریق تعامل سودمند بین دستگاهی و بسترسازی و ترغیب ورود بخش خصوصی به حوزه آموزش‌های فنی و حرفه ای متناسب با نیاز مندی های محلی و منطقه‌ای و اقتضای بازار کار.

8. استقلال نظام تصمیم گیری مبتنی بر شواهد، جلب مشارکت نیروهای خدوم و کارشناس در آن استان با رویکرد شایسته‌سالاری و شایسته گزینی.

9. تحقق عدالت توزیعی و رویه‌ای و تدوین راهکارهای مدیریت مشارکتی و افزایش رضایتمندی شغلی همکاران و شناسایی و رفع دغدغه‌های آنان.

10. نیازسنجی و برنامه ریزی جهت توانمندسازی و ارتقای سطح مهارت شغلی و حرفه ای نیروی انسانی بالاخص مربیان آموزش فنی و حرفه ای تحت سرپرستی بر اساس ماموریت های محوله.

11. آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار (فعلی و آتی) و ارتقای توان کارآفرینی با مسئولیت نظام آموزش فنی و حرفه ای و توام کردن آموزش و مهارت و جلب همکاری بنگاه های اقتصادی جهت استفاده از ظرفیت آنها.

12. ارتقای کیفی و اصلاح نظام ارزیابی عملکرد در تمام حوزه‌های تحت سرپرستی و استفاده از نتایج حاصل از آن در جهت اصلاح امور و بهبود مستمر.

13. ارتقای کیفیت آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارتی مبتنی بر چارچوب صلاحیت حرفه‌ای ملی و کاهش فاصله میان سطح شایستگی‌های مورد نیاز فعلی و آتی بازار کار.

14. افزایش نقش آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارتی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی.

15. دفاع موثر از مصالح آن اداره کل در تمامی مراجع قضایی و تهیه و تدوین شناسنامه کامل اموال منقول و غیرمنقول.

امید است با توکل به ایزد منان و پیروی از مقام معظم رهبری و با درایت و تدبیر در انجام وظایف محوله گام‌های موثری در راستای اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان متبوع بردارید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز