خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش:

تربیت نیروهای متعهد به کشور، نیاز به مربیان متدین و متخصص دارد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۶۲۵

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و‌ پرورش گفت: تربیت نیروهای متعهد و علاقمند به کشور نیاز به مربیان متدین و متخصص دارد.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد حسین کفراشی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید حراست آموزش و پرورش مازندران، با تأکید بر جایگاه ویژه‌ حراست در دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت : حراست به معنای حفاظت است نه به معنای هراست؛ بلکه حراست همواره مانند یک پدر برای فرزندانش است.

وی افزود: حفاظت از اسناد موجود در سیستم، حفاظت فیزیکی از اماکن که در وزارت ما شامل بیش از  105هزار مدرسه به علاوه‌ی فضاهای غیرآموزشی همچون فضاهای تربیتی و ورزشی و حفاظت از آی‌تی و فناوری اطلاعات و داده‌ها، از وظایف حراست است.

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه کشور است، گفت: برای توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی باید به نیروی انسانی توجه ویژه داشت، محور توسعه، ‌نیروی انسانی است و از آن‌جایی که آموزش و پرورش جایگاه پرورش نیروی انسانی است، زیرساخت توسعه کشور از آموزش و ‌پرورش می‌گیرد.

کفراشی با تأکید بر اینکه حرمت مؤمن مانند حرمت خون اوست، تصریح کرد: اگر معلم آسیب ببیند، یک مدرسه آسیب خواهد دید و معلم مضطرب، دانش‌آموزان مضطرب تربیت می‌کند.

وی ادامه داد: معلم نقاد، شجاع و دلسوز، دانش‌آموز نقاد، دلسوز و شجاع تربیت می‌کند و وظیفه حراست در این میان سنگین است.

کفراشی با بیان اینکه برای ایجاد فضای آرامش، باید اعتماد افراد را جلب کرد، گفت: همواره تأکید ما حفظ حرمت معلم است، چراکه اینان سرمایه نظام هستند.

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش بر لزوم توجه به «تغافل» در امر حراست تأکید کرد و افزود: حراست با عزت افراد سر و کار دارد و توجه به حرمت انسان در کنار عفو و گذشت در این نهاد مهم است.

کفراشی به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه و بخصوص در میان دانش‌آموزان اشاره کرد و‌ گفت: فضای مجازی یکی از این آسیب‌های اجتماعی است و با توجه به 19 میلیون کودک یک تا هشت سال در کشور و اینکه بیش از 47 درصد کودکان زیر شش سال، صاحب تبلت هستند، نیاز به فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی دارد.

کفراشی به استفاده بین شش تا هشت ساعت 40 درصد دانش‌آموزان از فضای مجازی، ادامه داد: آیا می‌توان با این شرایط به آنان بر اساس چهارچوب اسلامی و‌ ملی آموزش داد. حتی کسی که بیشتر از یک ساعت از فضای مجازی استفاده می‌کند نیاز به مشاوره روانکاو دارد.

وی از انجمن اولیا و مربیان خواست که فعال باشند و خود را به اطلاعات روز مجهز کنند.

کفراشی به طرح «کوا» اشاره و افزود: با همکاری پلیس فتا و سازمان فناوری و اطلاعات طرح‌ کودک و اینترنت را برای دانش‌آموزان در هر سن و سال فعال کردیم تا با آسیب‌های فضای مجازی آشنا شوند.

کفراشی در پایان‌تأکید کرد: تربیت نیروهای متعهد و علاقمند به کشور نیاز به مربیان متدین و متخصص دارد.

در آیینی که صبح امروز در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، با حکم عسکری نیکزاد، سید کاظم هاشمی به عنوان رئیس حراست آموزش و پرورش مازندران جایگزین علی سهرابی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز