خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر صنعت:

دولت در خصوص دلار و ارز اقتضایی تصمیم گرفته است

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۸۳۴

قائم مقام وزیر صنعت گفت:دلار و ارز چهار هزار و 200 تومانی آن چیزی نیست که مدنظر ما باشد و دولت اقتضایی تصمیم گرفته است.

به گزارش ایلنا از ساری،رضا رحمانی امروز در همایش هفته صنعت و معدن که در سالن همایش بانک صادرات مازندران برگزار شد اظهار داشت : دلار و ارز چهار هزار و  200 تومانی آن چیزی نیست که مدنظر ما باشد و دولت اقتضایی تصمیم گرفته است.

وی افزود: دو نرخ بودن ارز سبب ایجاد مفاسد می شود و در شرایط جدید چاره ای جز دو نرخ کردن ارز نداریم.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت،معدن و تجارت با اشاره به وجود 85هزار واحد صنعتی و 3میلیون واحد صنفی در کشور گفت: وزارت صنعت چاره ای ندارد از بخش خصوصی حمایت کند و جنس کار این وزارتخانه نیز این مسئله را می طلبد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با تشکل های صنعتی و معدنی بیان کرد: " قانون بهبود مستمر کسب و کار" از قوانین خوب در حوزه صنعت و معدن بوده و از زمان جلوتر است.

قائم مقام وزیر صنعت  ادامه داد:  در ماده 2 و3 اتاق بازرگانی موظف شده، هر سه ماه گزارشی از کسب و کار ارائه دهد و دولت نیز موظف شد هر گونه تغییر در حوزه کسب و کار؛ بدون اجازه بخش خصوصی صورت نگیرد.

رحمانی با بیان اینکه شرایط جدید مشکلات خاص خود را دارد و باید متناسب با آن برنامه ریزی شود تصریح کرد: مازندران از نظر ما غیرصنعتی نیست و باید از بخش صنعت آن حمایت شود چرا که از ظرفیت های خوبی نظیر سرمایه های انسانی برخوردار است.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از سیاست های سال جاری، این است که  10 میلیارد دلار از واردات سال قبل را داخلی سازی کنیم که برای تحقق آن نیز برنامه ریزی شده است.

رحمانی افرود: در ماه گذشته از واردات بیش از یکهزار و 300 قلم کالا جلوگیری شد و این ناشی از شرایط جدید کشور در دوره تحریم است.

وی گفت: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این است که با تسهیل در سرمایه گذاری و حمایت از صنایع تولیدی کشور بتواند گام مهمی در راستای ارتقاء و حرکت به سمت توسعه یافتگی اقتصاد کشور بردارد.

به گزارش ایلنا در این مراسم از برترین های صنعت مازندران تجلیل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز