خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خبر داد :

افزایش میزان خرید ملک در ترکیه و واردات کود انسانی /تامین اجتماعی حق ندارد دفترچه بیمه کارگران را تمدید نکند

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۷۰۹

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت  ایران  با تاکید بر جلوگیری از قاچاق کالا گفت: بخش صنعت پشتوانه نظام و دولت است.

به گزارش ایلنا از ساری،سید عبدالوهاب سهل آبادی امروز در همایش هفته صنعت و معدن که در سالن همایش بانک صادرات مازندران برگزار شد با بیان اینکه مازندران متعلق به تمام ایرانیان است خواستار توجه بیشتر به آن  شد و اظهار داشت: مازندران با پتانسیل بالای گردشگری نیازمند توجه بیشتری است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به تحریم ها گفت: در این تحریم ها نباید فقط بخش خصوصی تاوان بدهد ضمن اینکه وام هایی با سودهای بالا نیز از جمله مشکلات بخش صنعت است.

سهل آبادی با بیان اینکه مطالبه و وصول ارزش افزوده به عهده صنعتگران نباید باشد از شکل گیری یک گروه صادراتی در خانه صنعت و معدن خبر داد و تصریح کرد: در اینگروه مشکلات حوزه صنعت و معدن بررسی و پیگیری می شود.

وی بر برنامه ریزی رفع موانع تولید از سوی مجلس و مسئولان بخش های دولتی تاکید کرد و ادامه داد: تامین اجتماعی حق ندارند دفترچه های بیمه کارگران را تمدید نکند.

وی افزود: باید از لشکر بخش خصوصی که در جنگ اقتصادی همراهی و مقابله می کند حمایت کرد وبخشی از املاک صنعتگران توسط بانک ها به دلیل بدهی ها توقیف شده است.

سهل آبادی همکاری با شبکه توزیع برای جلوگیری از قاچاق کالا را ضروری برشمرد و تصریح کرد: وقتی در کشور لوازم خانگی خوب تولید می کنیم، چرا شاهد ورود اجناس خارجی هستیم و باید تسهیل و نظارت لازم صورت گیرد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد:  بخش صنعت پشتوانه نظام و دولت است اما انتظار حمایت دو سویه از سوی دولت برای رفع مشکلات را دارد.

وی با اشاره به فروش 52 تن سکه در کشور گفت: عواید حاصل از فروش این سکه ها به جیب چه کسانی رفت و باید این مسئله بررسی شود.

سهل آبادی نجات صنعت را امری مهم برشمرد و از مسئولان خواست تا به دل صنعت بروند و مسائل را بررسی کنند .

وی ادامه داد: کل ارزی که از کشور خارج شده هنوز جنس آن وارد کشور نشده به کشورهای دیگر روانه شده است.

سهل آبادی بیان کرد:  باید میزان خرید ملک در ترکیه توسط ایرانی ها در این چندماه گذشته چقدر افزایش یافته است ؛  رصد شود و اینکه  واردات کود انسانی نیز جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه نرخ تعرفه ای واردات باید توسط اهل فن و متخصصان تعیین شود افزود: همچنین باید واحدهای مورد نیاز صنعتی و تولید احداث شود و اجازه ایجاد هر واحد به هرکسی داده نشود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران  فرسودگی تجهیزات را از مشکلات برشمرد و گفت: صنایع و معادن ما با تجهیزات سال 1975 میلیادی چگونه با دنیا  رقابت و فعالیت کنند.

سهل آبادی با اشاره به فعالیت بیش از 90 هزار واحد تولیدی در کشور بر حفظ واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت:واحدهای تولیدی و کارخانه ها بر اساس نیاز منطقه ایجاد شوند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز