خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت مازندران خبر داد:

وجود بیش از 1000 بیمار دیالیزی در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۴۴۳

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از وجود بیش از 1000 بیمار دیالیزی در استان مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،رسول ظفرمند،مدیرکل بیمه سلامت مازندران صبح امروز در جلسه شورای اطلاع رسانی اداره کل بیمه سلامت استان مازندران که با حضور محمد عابدی فوق تخصص کلیه برگزار شد، گفت:کاهش مخاطرت مالی با گسترش و توسعه بیمه همگانی پایه سلامت ،امکان بهره مندی عادلانه از خدمات مطلوب و اثربخش وزمینه حفظ و ارتقاء سلامت را برای همه جامع تحت پوشش ماموریت بیمه سلامت است و ارائه بهترین خدمات  و دانش محور چشم انداز این سازمان است.

ظفرمند افزود: بیش از هزار نفر در استان بیمار دیالیزی قرار دارند که سالانه  22میلیارد تومان برای درمان هزینه می شود که بیشترین رنج سنی افراد 35 تا40 سال است.

در ادامه محمدعابدی،عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و فوق تخصص کلیه نیز گفت: زمانی که کلیه نتواند سموم را دفع کند نارسایی کلیه اطلاق می شود که شایع ترین دلیل دیالیز دیابت است.

عابدی افزود: فشارخون،بیماری عفونی کلیه و عوامل مادرزاری از دیگر عوامل بیماری کلیوی است که باید با برنامه ریزی و آموزش این روند را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اهمیت بحث خودمراقبتی در جامعه گفت: باید آموزشها را از کودکی به ویژه مدارس آغاز تا دانش آموزان ونوجوانان را نسبت به بیماری ها آگاه کنیم تا بتوانیم با اطلاع رسانی و آگاهی بیماری را کنترل کنیم.

عابدی تصریح کرد:طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران هزارو 300نفر بیمار دیالزی دراستان است همچنین 229تخت فعال دیالیزی و 21تخت دیالزی غیردانشگاهی دراستان فعال است که با توجه به جمعیت به ازای هر5/7بیمار یک تخت داریم که تخت دیالیز دراستان کم است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بسیاری از بیماری ها نسبت به بیماری خود آگاهی ندارند و به نوعی بیماری خاموش است که بایک آزمایش ادرار می توانند از بیماری خود آگاه شوند.

به گفته وی مصرف خودسرانه داروهایی مانند ایندومتاسین دیکلوفاک ،ناپروکسن ،آنتی بیوتیکها،پودرهای بدن سازی و گیاهان دارویی ناشناخته یکی دیگر از دلایل نارسایی کلیه است که باید افراد در مصرف آن دقت کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: خوشبختانه در زمینه تهیه و تامین داروی دیالیز مشکلی نداریم اما دربحث پیوند داروها وارداتی است.

وی با اشاره به مضرات مصرف مواد ناشناخته نیروزا و پودر کراتین میان برخی ورزشکاران و باشگاهای بدن سازی گفت: ورزشکاران از مصرف مواد نیرو زا و عضله ساز خودداری کنند زیرا سلامت به ویژه کلیه را با خطر مواجه می کند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز