خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران خبر داد:

رشد 37 درصدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران/ بدهی بیش از 5 هزار کارفرما به تامین اجتماعی استان

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۵۶۰

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران از بدهکاری بیش از 5 هزار کارفرما به تامین اجتماعی مازندران و طلب 600 میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی از بخش دولتی و خصوصی خبر داد.

به گزارش ایلنا از بابلسر، سید علی اصغر محمودی، مدیر کل تامین اجتماعی مازندران، امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی نهادی عمومی و غیر دولتی است، اظهار داشت: گسترش عدالت اجتماعی و کاهش فاصله میان فقیر و غنی از جمله اهداف این سازمان به شمار می‌آید.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی بیش از بیست نوع خدمت در قالب بلندمدت و کوتاه‌مدت ارائه می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه بیمه شدگان این سازمان در دو گروه بیمه شدگان اجباری و سایر بیمه شدگان هستند شمار بیمه شدگان اجباری را در سال 92، 366 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در سال 97 به 390 هزار نفر افزایش یافته که با رشد 7.3 درصد همراه بوده است.

وی شمار بیمه‌شدگان 9 سایر گروه‌ها را در سال 92، 213 هزار نفر اعلام کرد و گفت که این میزان امسال به 244 هزار نفر معادل هشت درصد افزوده شد.

محمودی تصریح کرد: در مجموع بیمه‌شدگان اجباری و سایر گروه‌ها را در سال 92، 580 هزار نفر و در سال 97 ،635 هزار نفر عنوان کرد و افزود: این میزان 9.5 درصد رشد داشته است.

وی با اعلام اینکه تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال 92 را 63 هزار نفر بوده، گفت: این تعداد در سال 97 به 86 هزار نفر معادل 37 درصد رشد ارتقاء پیدا کرده است.

محمودی مجموع بیمه‌شدگان اصلی و تبعی را 280 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این میزان با رشد 28 درصدی نسبت به سال 92 همراه بوده است.

وی تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی مازندران در سال 92 را 63 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این میزان در سال 97 به 86 هزار نفر معادل 37 درصد  افزایش یافته است.

محمودی با بیان اینکه یک‌میلیون و 250 هزار نفر معادل 58 درصد تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی مازندران هستند، گفت: این سازمان رتبه هشتم کشور را به لحاظ جمعیتی در حوزه بیمه شدگان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه 110 هزار بیمه شده اصلی مشمول  استفاده از یارانه دولتی هستند، افزود: تامین اجتماعی مازندران ماهانه بالغ بر 200 میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌کند.

** بدهکاری بیش از 5 هزار کارفرما به سازمان تامین اجتماعی مازندران

محمودی گفت: حدود 5 هزار 686 نفر کارفرما به سازمان بدهکار بودند و که مشمول قانون بخشودگی جرائم می شدند از این تعداد دو هزار و 13 نفر از این قانون بهره‌مند شدند مابقی اقدام نکردند.

** طلب 600 میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی از بخش دولتی و خصوصی

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه دولت و بخش‌خصوصی 600 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی مازندران بدهکارند، گفت: از این میزان 82 میلیارد تومان سهم دستگاه‌های دولتی است.

وی تعداد بیمه‌شدگان کارگران ساختمانی را قبل از دولت تدبیر و امید 15 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این میزان بیمه شده در  دولت تدبیر و امید به 52 هزار نفر افزایش یافت.

**  پرداخت ماهیانه یک میلیون تومان به بازماندگان متوفی

این مسئول متوسط پرداختی ماهیانه سازمان تامین اجتماعی مازندران به از کار افتاده ها را یک میلیون و 235 هزار تومان، بازماندگان متوفی را یک میلیون و 291 هزار و 600 تومان و بازنشستگان را یک‌میلیون و صد و یازده هزار و دویست و شصت و نه تومان( 11112699 ریال)اعلام کرد.

وی با اشاره به عملکرد سازمان تامین اجتماعی در راستای سیاست‌گذاری دولت در بخش برون‌سپاری اشاره کرد و گفت: تعداد کارگزاری تامین اجتماعی در سال 92، پنج کارگزاری بوده که این تعداد اکنون به 16 کارگزاری افزایش پیدا کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران شمار شعب مادر در سال 92 را 25 شعب اعلام کرد و افزود: این تعداد به 28 شعب در شهرهای ساری، بابل و آمل افزایش یافت .

** اعزام 4 هزار بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی به مشهد مقدس

محمودی اظهار داشت: طی دو سال گذشته 4 هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران در قالب "طرح کرامت رضوی " به مشهد مقدس اعزام شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز