خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران:

مهمترین نگاه بخش خصوصی توسعه صادرات است

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۱۸۷

رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران گفت:دولت، ملت و بخش خصوصی برای توسعه تجارت باید در کنار هم باشند تا مشکلات حل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران در همایش توسعه صادرات  گفت: صادرات یکی از ظرفیت های مهم سه استان شمالی است و مهمترین نگاه بخش خصوصی توسعه صادرات است و  این همایش ها باید کاربردی و عملیاتی باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

عبدالله مهاجر افزود: ظرفیت سازی، استفاده از ابزارهای لازم، برندسازی و حذف قوانین دست و پاگیر در صادرات می تواند راهکاری مهم در توسعه صادرات باشد.

وی بیان کرد: سال گذشته ۵۰۰ هزار تن از مازندران صادر شد که برای توسعه بیشتر صادرات باید از ظرفیت ها و پتانسیل بخش خصوصی استفاده شود.

رئیس اتاق بازرگانی گفت: اگر می خواهیم بنادر فعال شوند باید از ظرفیت دریا، ریل، جاده استفاده کنیم و مشکلات حوزه بانکی را برطرف کنیم.

مهاجر تاکید کرد: دولت، ملت و بخش خصوصی برای توسعه تجارت باید در کنار هم باشند تا مشکلات حل شود.

وی گفت: باید مکانیزم درست برای صادرات تعریف کنیم و با دراختیار دادن امکانات به صادر کننده، بخش خصوصی را فعال کنیم.

مهاجر افزود: حوزه اقتصادی با مشورت بخش خصوصی به نتیجه می رسد و باید این باور را بپذیریم و برای توسعه صادرات به دور از شعار عملیاتی وارد شویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز